سایت لنوو هک شد

۱کمیته رکن چهارم – هکر‌ها در اعتراض به وجود بد‌افزار Superfish ‌روی برخی از دستگاه‌های شرکت لنوو، وبسایت و ایمیل این شرکت را هک کرده‌اند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،در حالی که هنوز چیزی از ماجرای قرار دادن بدافزار در برخی دستگاه‌های شرکت لنوو و بدنامی تقریبی این شرکت در بازار تکنولوژی نمی‌گذرد، ‌هکر‌ها در اعتراض به این جریان دامین اصلی لنوو و ایمیل این شرکت را هک کرده و وب سایت آن را پایین آوردند.

هکر‌ها توانسته‌اند تقریباً یک هفته بعد از افشای ماجرای Superfish با در اختیار گرفتن کنترل کامل دامین اصلی Lenovo.com به ایمیل اصلی این شرکت دسترسی پیدا کرده و وب سایت آن را به حالت Down درآورند. این هکر‌ها با Bypass کردن سرور‌های اصلی این شرکت، بازدیدگنندگان را مستقیم‌ به سایت‌های هدف موردنظر خود هدایت کرده و به این ترتیب حجم انبوهی از اطلاعات از جمله ایمیل‌های مشترکان را به دست آورند. این هکر‌ها با کنترل وب‌سایت لنوو اقدام به انتشار تصاویر عجیب و خاص خود بر روی این وب سایت کردند.

به گفته مارک راجرز از مسئولان بخش امنیتی شرکت CloudFlair که سرورهای لنوو را هدایت و نگه‌داری می‌کند، مهندسان این شرکت ‌بعد از معلق شدن سیستم ایمیل مشترکان در حال برطرف کردن مشکلات و باز‌گرداندن وب سایت به حالت اول آن هستند.

برخی گفته‌ها حاکی از آن است که گروه هکرهای Lizard Squad به کینه‌خواهی از اقدام لنوو در نصب Superfish بر ر‌وی دستگاه‌های خود، مسئولیت این حمله‌ها هستند زیرا تجزیه و تحلیل کد هک شده صفتات وب حاوی این جمله بوده است: طرح جدید وب‌سایت لنوو با طراحی «رایان کینگ» و «روری اندرو گودفری»؛ این دو اعضای گروه هکری Lizard Squad شناخته می‌شوند. گروهی که بیش از همه با حملات DDoS خود شناخته می‌شوند و معروف‌ترین آن‌ها در سال گذشته پلی استیشن را هدف قرار داد. از دیگر حملات معروف این گروه در سال گذشته حمله به xBox Live و نیز خطوط هوایی Air Malaysia است که همه آن‌ها نیز موفق بوده‌اند.

دو احتمال در خصوص این واقعه و اتفاقات پیرامون آن می‌توان مطرح کرد؛ نخست اینکه ماجرای Superfish و اکنون هک شدن لنوو به فاصله‌ای اندک و در آستانه MWC به عنوان بزرگ‌ترین رویداد سالانه دنیای موبایل، یک روش خوب برای شکستن همه طرح‌ها و نقشه‌های این برند در بازار موبایل است. آنچه این احتمال را تقویت می‌کند، این است که Lizard Squad هنوز مستقیم‌ مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته و تنها روش مشابه با حملات قبلی و نام دو تن از اعضای این گروه منجر به انتصاب این حمله به لنوو شده است.

احتمال دیگر در این میان‌ اینکه Lizard Squad اکنون با هک لنوو باز‌گشته است و لنوو نیز به سادگی تاوان اشتباه مهلک خود را در دنیای تکنولوژی پس می‌دهد؛ تاوان کاری که شاید منجر به یک ضربه سنگین مالی در سال پیش رو حتی و سال‌های بعد از آن باشد، زیرا این شرکت در دنیایی که همه از وحشت بد‌افزار‌ها و هکر‌ها به دنبال مکانی مطمئن می‌‌شوند رسماً اقدام به ایجاد یک حفره امنیتی در دستگاه‌های خود و به این ترتیب در اطلاعات مشتریان خود کرده است.

هر یک از این احتمالات را که در نظر آوریم، یک نکته به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست و آن اینکه موقعیت این برند چینی با این اتفاقات به شدت در نزد کاربران و دنیای گجت‌ها به هم ریخته و تنزل کرده است.

منبع : تابناک

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.