چگونه امنیت سایبری و نرم افزاری می‌تواند تغییر بزرگی برای تجارت ایجاد کنند؟

کمیته رکن چهارم – دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید تجارت خود را از تجاوز خارجی و داخلی در امان نگه دارید. امنیت سایبری برای کسب وکار، جلوگیری از افرادی است که اجازه دسترسی به پایگاه اطلاعاتی کسب وکار شما و استفاده و بهره‌برداری از اطلاعات شخصی شما را ندارند.

هرچه فناوری بیشتر پیشرفت کند، نگه داشتن اطلاعات شرکت به صورت آنلاین در یک پایگاه داده، خطر بیشتری دارد. به این دلیل که اینترنت همیشه پر از هکرهایی است که به دنبال راه‌هایی برای نفوذ به سیستم‌های نرم افزاری هستند.

هرچند هکر‌ها تنها مواردی نیستند که باید مراقب آن‌ها باشید. کارمندان گاهی اوقات می‌توانند سرکش شوند و اقدامات امنیتی سیستم را از داخل نقض کنند. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه امنیت سایبری و نرم افزاری می‌توانند تغییر بزرگی برای تجارت شما ایجاد کنند.

۱٫ اطمینان از رمزگذاری end-to-end

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که بانک اطلاعاتی شرکت شما کاملاً ایمن است‌، باید رمزگذاری end-to-end را پیاده سازی کنید. این فناوری باعث می‌شود هرگونه اطلاعات مشترک بین دو طرف، بین آن‌ها باقی بماند.

این روش که هکرها برای دستیابی به اطلاعات از رهگیری ارتباطات آنلاین افراد استفاده می‌کنند، روشی معمول است. با این حال، هنگامی که رمزگذاری end-to-end خود را ایمن می‌کنید، از دسترسی شخص ثالث به مکالمات خود جلوگیری می‌کنید. به همین دلیل همه چیز می‌تواند محرمانه بماند، حتی اگر آنلاین باشید.

۲٫ ردیاب بهره‌وری کارکنان

خطرات امنیتی و داده فقط وقتی از کسب وکار آنلاین استفاده می‌کنید، وجود ندارد. این امر به ویژه در حال حاضر بسیار مهم و شایع است که اگر تیم‌هایی از کارمندان را داشته باشید که به دلیل COVID (بیماری کرونا) در خانه کار می‌کنند، برای انجام وظیفه خود نیاز به دسترسی به پایگاه داده شرکت دارند که این مساله احتمال نفوذ داخلی را افزایش می دهد.

یک راه برای جلوگیری از این خطر، تنظیم ردیاب بهره‌وری کارکنان است. به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما طبق دستورالعمل کار خود را انجام می‌دهند. در حالی که سعی می‌کنید تمام موارد اداره یک کسب و کار را دست و پا کنید، این سطح از نظارت و امنیت به شما آرامش لازم را می‌دهد.

۳٫ HTTPS برای وب‌سایت‌ها

یکی دیگر از فناوری‌های امنیت سایبری که طی چند سال گذشته توسعه یافته است، HyperText Transfer Protocol Secure می باشد که به آن HTTPS می‌گویند. هر زمان که مرورگر خود را باز می‌کنید و یک وب سایت Google را مشاهده می کنید، این عبارت در کنار URL قرار دارد.

حتی ممکن است به دیدن این عبارت فکر نکنید، اما این همان چیزی است که صفحات وب را ایمن می‌کند. این بدان معنی است که اگر در وب‌سایتی هستید که این ویژگی را ندارد، وب‌سایت ایمن نیست و در معرض هک و فیشینگ قرار دارد و شما هرگز نباید اطلاعات شخصی خود را در چنین وب‌سایتی به اشتراک بگذارید. اگر می‌خواهید شرکت خود را به صورت آنلاین ایمن نگه دارید، مطمئن شوید که صفحه وب شرکت و هر صفحه وب مرتبط با آن از طریق HTTPS ایمن هستند.

۴٫ ضد بدافزار

هکرها دوست دارند با جمع آوری اطلاعات و سپس فروش آن به شخص ثالث، به شرکت‌ها نفوذ کنند. یکی از راه‌های جلوگیری از این اتفاق، استفاده از ضد بدافزار قابل اعتماد است. نرم افزاری از این دست می‌تواند به شما کمک کند تهدیدات احتمالی و نقض سیستم امنیتی خود را، برخی اوقات قبل از وقوع، شناسایی کنید.

این یک محافظ عالی برای استفاده در برابر حمله به کل پایگاه داده است. اگر غیر از این باشد، خطر از دست دادن بسیاری از داده‌های محرمانه تجاری را دارید. هکرها از نرم افزارهای جاسوسی برای ردیابی فعالیت کاربر و سیستم های داده استفاده می‌کنند. اگر از یک ضد بدافزار برای محافظت از شرکت خود استفاده می‌کنید‌، انجام این کار برای آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

اگرچه ممکن است در حال حاضر در مورد امنیت سایبری نسبت به چند سال پیش کمی بیشتر نگران باشید، اما خبر خوب این است که فناوری با آن همراه است. این بدان معنی است که برای هر هکر یا فیشر موجود، شما یک ابزار دارید که می‌توانید از آن برای دفاع و محافظت از پایگاه داده شرکت خود استفاده کنید.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.