مراقب فیشینگ از طریق پیامک در PayPal باشید

کمیته رکن چهارم – کمپین اسمیشینگ (فیشینگ به‌وسیله پیامک) جدیدی در سرویس شرکت پی‌پال شناسایی شده است که می‌تواند اطلاعات هویتی افراد را سرقت کند.

اخیرا کمپین فیشینگی (به‌صورت پیام متنی) در پلتفرم شرکت پی‌پال شناسایی شده است که تلاش دارد اعتبارنامه‌های حساب و دیگر اطلاعات محرمانه مشتریان را به سرقت ببرد.

قضیه از این قرار است که اگر شرکت پی‌پال فعالیت‌های کلاهبردارانه و مشکوکی را در یک حساب شناسایی کند، برداشت، ارسال و دریافت پول در این حساب را به صورت موقت محدود می‌کند.

حال، کمپین فیشینگ جدیدی به راه افتاده است که در آن، مجرمان با ارسال پیامک، خود را به جای شرکت پی‌پال جا می‌زنند و مدعی می‌شوند که در صورت عدم کلیک بر روی لینک و تایید نکردن حساب‌تان، فعالیت‌های شما در این حساب به صورت دائمی محدود خواهد شد.

در صورت کلیک کردن بر روی لینک فرستاده شده، کاربران به سوی یک فیشینگ هدایت می‌شوند و از آنها خواسته می‌شود تا وارد حساب خود شوند.

داده‌های جمع‌آوری شده، در جهت سرقت هویت افراد، دسترسی به حساب‌های دیگران و صورت دادن حملات فیشینگ هدف‌دار مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

کلاهبرداری از طریق پیامک به تدریج در فراگیر شدن است. کاربران باید هوشیار باشند و بر روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنند.

در صورتی که شما این نوع پیامک را دریافت کردید و به صفحه فیشینگ هدایت شدید، باید سریعا به وب‌سایت پی‌پال بروید و گذرواژه خود را تغییر دهید.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.