برنامه مایکروسافت برای از رده خارج کردن مرورگرهای IE نیمی از کاربران

۱کمیته رکن چهارم – از آنجایی که مرورگرهای IE۶، IE۷ و IE۸ در کمتر از ۱۰ ماه آینده به‌طور کلی از فهرست محصولات در حال پشتیبانی مایکروسافت خارج می‌شوند بنابراین بیش از نیمی از کاربران IE کمتر از ۱۰ ماه فرصت دارند تا مرورگرهای قدیمی خود را دور بیندازند و یا به نسخه جدیدی از IE به‌روزرسانی کنند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،اغلب کاربران IE با موعد قطع پشتیبانی که مایکروسافت در ماه اوت گذشته اعلام کرده بود مواجه خواهند شد.

مایکروسافت پس از ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶ صرفاً IE۹ را روی سیستم‌های ویندوز ویستا و ویندوز سرور ۲۰۰۸، IE۱۰ را روی سیستم‌های ویندوز سرور ۲۰۱۲ و IE۱۱ را روی سیستم‌های ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱، ویندوز سرور ۲۰۰۸ R۲ و ویندوز سرور ۲۰۱۲ R۲ پشتیبانی خواهد کرد.

IE۷ و IE۸ به‌طور کامل از پشتیبانی خارج خواهند شد. IE۶ نیز در ماه جولای و هم‌زمان با قطع پشتیبانی از ویندوز سرور ۲۰۰۳ از گروه محصولات در حال پشتیبانی مایکروسافت خارج خواهد شد اما بقیه نسخه‌های این مرورگر بر روی نسخه‌های خاص ویندوز همچنان اصلاحیه دریافت خواهند کرد.

نسخه‌های خارج از پشتیبانی IE همچنان کار خواهند کرد ولی مایکروسافت پشتیبانی فنی و ارائه اصلاحیه‌های امنیتی برای این برنامه‌ها را قطع خواهد کرد.

بنابر خبرها این نسخه‌های IE در ماه فوریه توسط ۶۰ درصد از کاربران IE مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. برای مثال کاربران IE۸ حدود ۳۳ درصد از کل کاربران IE را تشکیل می‌دهند و IE۷ و IE۱۰ نیز در مجموع حدود ۱۰درصد از کل مرورگرهای IE کاربران را تشکیل می‌دهند.

همچنین سهم ۱۴ درصدی IE۹ نیز باید در نظر گرفته شود، چراکه ویندوز ویستا که تنها ویندوزی است که این مرورگر بر روی آن پشتیبانی خواهد شد و تنها ۲ درصد از سیستم‌های ویندوز کاربران را به خود اختصاص می‌دهد و اغلب مرورگرهای IE۹ روی سیستم‌های ویندوز ۷ اجرا می‌شوند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.