پشتیبانی امنیتی مایکروسافت از لینوکس بیشتر شد

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت اعلام کرد ویژگی‌های امنیتی بیشتری را برای حفاظت از سیستم‌های عامل منبع‌باز ارائه می‌دهد و قابلیت‌های امنیتی جدید به آنها اضافه می‌کند.

سیستم امنیتی Defender for Endpoint در سرور لینوکس چندماه قبل توانایی‌های تشخیص و پاسخ نقطه پایانی (EDR) را در اختیار گرفت و هم‌اکنون این قابلیت‌های جدید برای کاربران Azure Defender ارائه شده است.

این مسئله برای مایکروسافت منطقی به نظر می‌رسد که محصولات امنیتی برای سیستم عامل لینوکس را توسعه دهد. زیرا توزیع‌کنندگان لینوکس بر سیستم‌های ماشین مجازی در فضای ابری Azure مایکروسافت تسلط دارند.

یکی از تغییرات کلیدی که مایکروسافت به تازگی آن را لحاظ کرده تشخیص و پاسخ نقطه پایانی در لینوکس است که در اصل در نسخه پیش‌نمایش پاسخ‌های لحظه به لحظه را نمایان می‌کند.

پاسخ‌های زنده و لحظه به لحظه با دادن داده‌های تحقیقاتی به تیم امنیتی؛ امکان اجرای اسکریپت‌ها، اشتراک‌گذاری موارد مشکوک، شکار تهدیدهای احتمالی، بررسی عمیق و مهار سریع تهدیدها را فراهم می‌کند.

مایکروسافت همچنین در اقدامات جدید خود سیستم‌های Amazon Linux ۲ و Fedora ۳۳+ را نیز تحت پشتیبانی قرار داد و پیش‌نمایش عمومی RHEL۶.۷ و CentOS ۶.۷ را هم ارائه کرد. پیش از این سیستم EDR فقط برای سیستم‌های RHEL ۷.۲، CentOS Linux ۷.۲، Ubuntu ۱۶.۰۴ و SLES ۱۲ در دسترس بود.

منبع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.