روش های محافظت از اطلاعات شخصی در اینترنت

کمیته رکن چهارم – با گسترش شبکه‌های خانگی اینترنت و افزایش هکر‌های حرفه‌ای اینترنت ممکن است داده‌های اینترنت شما نیز هک شده باشد به همین علت ما در این مطلب اطلاعاتی را فراهم آوردایم که به شما می‌آموزیم از اینترنت‌های خود را محافظت کنید.

  • چه کسی داده‌های شما را هک می‌کند؟

ارائه دهندگان خدمات اینترنتی

ارئه دهندگان خدمات اینترنتی، اغلب مجاز به نظارت بر فعالیت اینترنتی شما هستند. آن‌ها گزارش‌های مرور ناشناس را از کاربران جمع‌آوری کرده وداده‌ها را به بازاریابان برای توسعه تبلیغات آنلاین بسیار هدفمند به فروش می‌رسانند.

کوکی‌های اینترنت

بر اساس گزارش‌ها، فعالیت آنلاین شما را می‌توان توسط کوکی‌ها نیز ردیابی کرد؛ (قطعات کوچکی از متن که توسط مرورگر وب شما دانلود و ذخیره می‌شوند). این داده‌ها توسط اکثر وب‌سایت‌ها و سرویس‌ها برای ثبت عادات آنلاین کاربر و تبلیغات استفاده می‌شود.

چگونه از ردیابی داده‌های اینترنت جلوگیری کنیم؟

بسیاری از مرورگر‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا در حین مرور وب متوجه شوید چه کسی شما را ردیابی می‌کنند. در همین راستا ما برنامه‌های را در این مطلب برای شما گردآوری کرده‌ایم که از داده‌های شمامحافظت میکند.

HTTPS

این پروتکل امن استفاده از رمزگذاری را اعمال می‌کند که به محافظت از خرید‌های آنلاین، جزئیات پرداخت و مرور کلی وب شما در برابر عوامل مخربی که شما را برای سرقت نظارت می‌کنند، کمک می‌کند.

حریم خصوصی Badger

برنامه Badger برای کروم، فایرفاکس، سافاری و اپرا بوده که به گونه‌ای طراحی شده که به صورت بصری سایت‌هایی را که فعالیت شما را در زمان واقعی ردیابی می‌کنند به شما نشان می‌دهد.

مجموعه امنیتی NoScript

افزونه برای فایرفاکس و سایر مرورگر‌های مبتنی بر موزیلا می‌تواند محتوای فعال از جمله جاوا اسکریپت را غیرفعال کند که می‌تواند برای ردیابی فعالیت آنلاین شما استفاده شود. همچنین می‌توانید دامنه‌های مورد اعتماد خود را انتخاب کرده و در لیست سفید قرار دهید.

برای جلوگیری از ردیابی چه کاری باید انجام می‌دهید؟

به یاد داشته باشید که اگر از فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت یا توییتر استفاده می‌کنید فرار از ردیابی و جمع آوری داده‌های خود دشوار است، مراقب باشید که اکثر این سرویس‌های آنلاین شما را ردیابی می‌کنند و اخیراً شروع به استفاده از رمزگذاری سرتاسری کرده اند. همچنین مشخص شد که هر شرکت بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، گوگل، فیس بوک و اپل در گذشته از پیمانکاران برای گوش دادن به مکالمات کاربران ضبط شده توسط برنامه هایشان استفاده می‌کردند. در اینجا چند گزینه جایگزین امن وجود دارد که می‌توانید برای مرور ایمن از آن‌ها استفاده کنید:

مرورگر Tor

برنامه Tor، یک مرورگر معمولی است که با آن می‌توانید به صورت ناشناس وب را مرور کنید.

برنامه‌های رمزگذاری شده

ازبرنامه‌های رمزگذاری شده برای خصوصی نگه داشتن مکالمات آنلاین بین خود و سایر افراد استفاده کنید، مانند Signal، که در صورت استفاده صحیح، پیام رسانی نسبتا ایمن است. این برنامه برای iOS، Android، و دسکتاپ موجود است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.