ابزار نقشه‌ساز گوگل تعطیل شد

۱کمیته رکن چهارم – شرکت گوگل بعد از چند حمله هرزنامه‌ای و دستکاری نامناسب نقشه‌های گوگل، ابزار ویرایش نقشه‌های خود موسوم به Map Maker را به‌طور موقت از دسترس خارج می‌کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،در آخرین ویرایش جنجالی نقشه‌های گوگل، یک حمله هکری صورت گرفت که این امر جنجال گسترده‌ای به راه انداخت و مسئولان گوگل را مجبور به عذرخواهی کرد. چندی قبل کاربر دیگری نیز شغلی به نام ادوارد اسنودن را دقیقاً بر روی محل کاخ سفید در نقشه گوگل اضافه کرده بود.

گوگل در ماه آوریل اعلام کرده بود که در تلاش برای ارتقای سیستم شناسایی هرزنامه خود برای برنامه Map Maker است اما ظاهرا این تلاش‌ها کافی نبوده است و ماجرای هک اخیر کار را به جایی رسانده است که این شرکت تصمیم گرفت تا ابزار ویرایش نقشه‌های خود موسوم به Map Maker را به‌طور موقت از دسترس خارج کند.

این ابزار به کاربرانی که در کشورهای مختلف به سرمی‌برند امکان می‌دهد که جزئیات مورد نظرشان را به نقشه‌های موجود اضافه کنند و این ابزار به‌خصوص در نقاطی که اطلاعات زیادی در مورد نقشه‌های آنها در دسترس نیست، کارساز بوده است. از جمله اطلاعات متنوعی که تاکنون بدین طریق به این نقشه‌ها اضافه شده می‌توان به جاده‌ها و پارک‌ها و … اشاره کرد.

درحال حاضر ویرایش های کاربران در نقشه گوگل به طور آنی اعمال نشده و باید توسط دیگر کاربران بررسی و تایید شود؛ اما به نظر می رسد این روند نمی‌تواند با توجه به گستردگی تعداد کاربران خدمات نقشه گوگل در ۲۰۰ کشور جهان برای مدت زیادی ادامه یابد.
مرجع : خبرگزاری فارس

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.