چرا باید آنتی ویروس اورجینال بخریم؟

کمیته رکن چهارم – بسیاری از کاربران برای مقابله با ویروس های کامپیوتری، آنتی ویروس های رایگان، کرک شده و یا ارزان قیمت غیر اورجینال را تهیه و نصب می کنند.

آنتی ویروس های رایگان، به هیچ وجه عملکرد آنتی ویروس های اورجینال را ندارند. اگر می خواهید دلایل عدم کارایی آنتی ویروس های غیر اورجینال را بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

چرا باید آنتی ویروس نصب کنیم؟

بر اساس گزارش وب سایت فورتی نت به عنوان یکی از معتبرترین پایگاه های اطلاع رسانی در زمینه امنیت سایبری در جهان، تنها در ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰، تعداد حملات در زمینه امنیت سایبری در جهان حدودا ۳۶ میلیارد تخمین زده شده است. به طور میانگین در هر ثانیه ۱۵۰۰ حمله سایبری رخ داده است. از طرفی میزان خسارات مالی حملات فوق، در هر ثانیه حدودا ۵۰ هزار دلار برآورد شده است. بنابراین اگر امنیت زندگی مجازی، برایتان اهمیت دارد، حتما بر روی رایانه و تلفن همراه خود آنتی ویروس نصب نمایید.

آنتی ویروس های غیر اورجینال

بهترین راه برای مقابله با ویروس های کامپیوتری، استفاده از آنتی ویروس اورجینال می باشد. آنتی ویروس های غیر اورجینال، به هیچ عنوان امنیت رایانه ایشان را تضمین نمی کنند. در ادامه به تشریح انواع آنتی ویروس ها می پردازیم:

  1.  آنتی ویروس های رایگان: این نوع از آنتی ویروس ها جهت تست و آزمایش از سوی شرکت های تولید کننده آنتی ویروس در جهان منتشر شده و بعد از مدت زمان کوتاهی غیرفعال می شوند.
  2. لایسنس های رایگان عرضه شده در فضای اینترنت: برخی شرکت های تولید کننده آنتی ویروس با هدف کسب سهم بیشتر از بازار، اجازه استفاده از برخی لایسنس های خود را بصورت رایگان فراهم می نمایند. فرآیند بروزرسانی این لایسنس ها، ابتدا به خوبی انجام گرفته ولی با گذشت زمان، بروزرسانی محدود و ضعیف خواهد شد. این فرایند تنها به دلیل تست نرم افزار توسط مخاطبان و با هدف جذب سهم بازار بوده و معمولا هم ایمنی لازم را فراهم نمی کند.
  3. آنتی ویروس های کرک شده: ساختار نرم افزاری این آنتی ویروس ها جهت استفاده رایگان، دستکاری شده است. دستکاری یک نرم افزار، رخنه ای در ساختار آن ایجاد می کند. وجود این رخنه بستری برای نفوذ پذیری و ناامنی سیستم خواهد بود. از طرفی دیگر با هوشمند شدن سرور شرکت های تولید کننده آنتی ویروس، مکانیزم دستکاری شده بعد از مدت کوتاهی شناسایی شده و آنتی ویروس کرک شده از کار خواهد افتاد.
  4. آنتی ویروس های ارزان قیمت: با توجه به افزایش نرخ ارز در سال های گذشته، دیگر امکان عرضه آنتی ویروس های اورجینال با قیمت های ارزان وجود ندارد. اما چگونه در بازار، نسخه های به ظاهر اورجینال این آنتی ویروس ها، با قیمت های بسیار ارزان عرضه می گردند؟

در واقع برخی از عرضه کنندگان آنتی ویروس، تنظیمات نرم افزار را به گونه ای تغییر می دهند، که به جای اتصال به سرور اصلی شرکت های خارجی، به سرور های جعلی داخلی متصل شوند. آنها فایل های بروزرسانی نرم افزار را با تاخیر چند هفته ای و بعضا یک ماهه در سرور جعلی بارگزاری می کنند. همین اتفاق موجب می شود که رایانه کاربران در مقابل با هیچ یک از ویروس های جدید، مقاومتی نداشته باشد.

کدام آنتی ویروس اورجینال را بخرم؟

در صورتی که به دنبال نصب آنتی ویروس اورجینال باشید، دو گزینه پیش رویتان قرار دارد:

  1.  آنتی ویروس های اورجینال: این آنتی ویروس ها اغلب عملکرد با کیفیتی دارند. اما بزرگترین مشکل این محصولات، قیمت بسیار بالای آنها می باشند. هزینه استفاده سالانه از آنتی ویروس های معتبر، عموما بین ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان می باشد. از طرفی پشتیبانی این محصولات در ایران به دلایلی همچون اعمال تحریم ها و عدم پشتیبانی از زبان فارسی، بسیار سخت و بعضا ناممکن می باشد.
  2. آنتی ویروس های اورجینال داخلی: در حال حاضر تنها آنتی ویروس اورجینال ایرانی با برند پادویش عرضه می گردد. محصولات پادویش با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز، توانایی رقابت با تمامی برند های معتبر جهانی را دارند. این محصولات که با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌گردند، دارای رابط کاربری فارسی و پشتیبانی تمام وقت بوده و نیاز کاربران را به استفاده از یک آنتی ویروس ایده آل برآورده خواهند کرد. قابلیت ضد باجگیر در آنتی ویروس پادویش نسخه امنیت کامل، سبب برتری این محصول نسبت به رقبای خارجی شده است. این آنتی ویروس به گواهی موسسه AV-TEST آلمان، بدون نیاز به دریافت آپدیت جدید و با بهره گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی، توانایی مقابله با ۱۰۰% بدافزار های باجگیر شناخته شده و حتی ناشناس را دارد.

این نکته قابل ذکر است که سایر برند های آنتی ویروس در ایران، با عدم رعایت قوانین کپی رایت، قالبی فارسی را بر روی هسته کپی شده آنتی ویروس های خارجی اعمال کرده و با نام آنتی ویروس اورجینال ایرانی، روانه بازار ساخته اند. استفاده بدون اجازه از موتور آنتی ویروس های خارجی، سبب شده تا هر لحظه امکان قطع دسترسی این محصولات از سوی شرکت خارجی وجود داشته باشد. همچنین امکان هیچ نوع شخصی سازی در امکانات و ویژگی های این محصولات مقدور نیست.

منبع : خبرگزاری ایسنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.