افزایش ۳۰ درصدی حملات سرقت هویت

۱کمیته رکن چهارم – بیش از ۸۰ درصد از حملات سرقت هویت به صورت آنلاین اتفاق افتاده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،با توجه به گزارش Cifas، در سه ماهه اول ۲۰۱۵ بیش از ۳۲۰۰۰ نفر قربانی حملات سرقت هویت شده اند. این میزان نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.
در این گزارش آمده است که در حال حاضر حملات سرقت هویت حدود نیمی از تمامی موارد ثبت شده از حملات تقلب را شامل می شود. در میان موارد ثبت شده، ۴۱ درصد مربوط به سرقت کارت اعتباری و ۲۷ درصد مربوط به سرقت حساب های بانکی می باشد.
در حالیکه میانگین سنی قربانیان سرقت هویت، ۴۶ می باشد اما مجرمان به طور فزاینده ای در حال هدف قرار دادن افراد ما بین سنی ۲۱ تا ۳۰ سال می باشند. این گروه حدود ۱۶ درصد از تمایم قربانیان سرقت هویت را در بر می گیرند و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش یافته است.
بنا به گزارش بیش از ۸۰ درصد از تمامی حملات سرقت هویت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ به صورت آنلاین اتفاق افتاده است. امروزه جعل هویت به قلب جرایم سایبری تبدیل شده است و برای متوقف کردن این نوع حملات باید افراد، مسئولیت حفاظت از داده های شخصی خود را به خصوص هنگام کار و بازی آنلاین بپذیرند. با پیروی از رویه های ساده مانند انتخاب رمز عبور قوی، حفاظت از دستگاه های متصل به اینترنت توسط به روز نگه داشتن نرم افزارهای امنیتی و به اشتراک نگذاشتن اطلاعات شخصی به صورت آنلاین می توان با حملات سرقت هویت مبارزه کرد و اطمینان حاصل کرد که تنها تعداد اندکی هدف این نوع حملات قرار خواهند گرفت.

منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.