بازداشت گروهی از مجرمان سایبری مرتبط با ملویر بانکی Zeus

۱کمیته رکن چهارم – یک گروه از مجرمان سایبری مرتبط با ملویر بانکی زئوس که ده ها هزار کامپیوتر در جهان را با هدف سرفت حسابهای بانکی الوده کرده بودند بازداشت شدند. خسارات وارده بیش از دو میلیون ودویست و سی هزار دلار تخمین زده شده اند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این گروه پنج نفره چند روز پیش در اوکراین و با عملیات مشترک اوروپل و اوروجاست بازداشت شدند و تجهیزات انفورماتیکی انان که در هشت خانه و در چهار شهر متفاوت بودند نیز توقیف شدند.
اینان مجرمینی در سرقتهای رده بالا و متخصص در توسعه و انتشار و بهره برداری از اسب تروا های بانکی چون زئوس و اسپای ای میباشند. هر یک از افراد این گروه نقش بخصوصی چون ساخت و توسعه ملویر و الوده کردن کامپیوترها و سرقت داده های بانکی و شستشوی مبالغ سرقت شده داشته اند.
این گروه مستقلا برای خود کار میکرده اما خدمات غیر قانونی خود را به افراد ثالث نیز اجاره میداده است.
اینان ده ها هزار کامپیوتر را کمی در تمام نقاط جهان الوده و حدود بیش از دو میلیون و دویست هزار دلار خسازت وارد کرده اند.
Rob Wainwright, مقام ریاست اوروپل میگوید پلیس اروپا با همکاری یک گروه بین المللی از تحقیق کنندگانی برای به دام انداختن این مجرمین سایبری همکاری داشته است.
ترفندستان : در یکی از عملیات بسیار مهم هماهنگ سازی شده طی سالهای گذشته یعنی از سال ۲۰۱۳ اوروپل شصت نفر را در چهارچوب مبارزه با جرائم سایبری بازداشت کرده که سی و چهار تن از انان فقط به انتقال و شستشوی پول اشتغال داشته اند.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.