افشای اطلاعات کاربران تلگرام

کمیته رکن چهارم – یک پژوهشگر در زمینه امنیت سایبری ادعا کرده است که اطلاعات چندین کاربر زازجمله نام، شماره موبایل و شناسه یکتای آن‌ها لو رفته است.

پژوهشگر نام‌آشنا در حوزه تهدیدهای ز، در توییتی از افشای اطلاعات کاربران تلگرام خبر می‌دهد. به ادعای دیاچنکو، ۱۲ میلیون سند شامل شماره موبایل، نام، آدرس ایمیل و شناسه یکتا (UID) فاش شده است. ۴۰ میلیون سند شامل نام، شماره موبایل و شناسه یکتا و ۶۵ میلیون سند شامل نام و شناسه یکتا می‌شود. دیاچنکو می‌گوید سندهای دیگری نیز با یک‌سری اطلاعات فاش شده‌اند.

آن‌طور که باب دیاچنکو ادعا می‌کند، اطلاعات فاش‌شده غالباً متعلق‌به کاربران روسی است. فعلا به افشای اطلاعات کاربران ایرانی و دیگر افرادی که در سراسر دنیا از تلگرام استفاده می‌کنند اشاره نشده است.

تلگرام در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا است و با ارائه قابلیت‌های متنوع در هر به‌روزرسانی، روزبه‌روز بر تعداد ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه‌اش اضافه می‌کند. سیستم‌های امنیتی تلگرام به اندازه واتس‌اپ قوی نیست، اما این پیام‌رسان سابقه بدی در زمینه حریم خصوصی ندارد.

با وجود سابقه نسبتاً خوب تلگرام، این نخستین باری نیست که افشای اطلاعات کاربران این پیام‌رسان مورد توجه قرار می‌گیرد. رسانه‌های هندی دهم آذر اعلام کردند که تلگرام اطلاعات شخصی مدیر چند کانال را در دادگاه فاش کرده است.

فراموش نکنید با وجود روی کار آمدن سیستم‌های امنیتی پیشرفته، همچنان «امنیت ۱۰۰ درصدی» مفهومی مضحک است.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.