نگران مشکلات امنیتی در فایرفاکس نباشید

کمیته رکن چهارم – نسخه ۱۰۸ مرورگر فایرفاکس با تمرکز بر رفع مشکلات امنیتی و پشتیبانی از Web MIDI API و حالت کارآمد ویندوز ۱۱ منتشر شد.

موزیلا قطعاً به‌دنبال جریان‌های درآمدزایی جدید است و توسعه فایرفاکس با هدف تبدیل کردن این مرورگر به جایگزین قدرتمند گوگل کروم و موتور کرومیوم آن همچنان ادامه دارد.

فایرفاکس ۱۰۸ چند قابلیت جدید ارائه می‌دهد. اکنون صفحات وب به‌طور پیش‌فرض می‌توانند رفتار کدهای جاوا اسکریپت وارد شده را کنترل کنند. این به‌روزرسانی همچنین از حالت کارآمد ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که باعث کاهش مصرف انرژی فرآیندهای مرتبط با برگه‌های پس‌زمینه می‌شود. مطمئنا این ویژگی برای لپ‌تاپ‌ها بسیار مفید واقع خواهد شد.

در نسخه جدید فایرفاکس می‌توانید با میان‌بر Shift+Esc به بخش Process Manager مرورگر دسترسی داشته باشید. این ویژگی درواقع راهکاری برای شناسایی سریع فرآیندهایی است که از منابع سیستمی زیادی استفاده می‌کنند. زمان‌بندی بارگذاری نیز در این به‌روزرسانی بهبود یافته است و می‌تواند در ارتقاء عملکرد کلی مرورگر تأثیر داشته باشد. این ویژگی همچنین به کسب امتیاز بهتر در معیار گرافیکی MotionMark کمک خواهد کرد.

از دیگر تغییرات فایرفاکس ۱۰۸ می‌توان به پشتیبانی از Web MIDI اشاره کرد. این مرورگر با بهره گرفتن از API مبتنی‌بر جاوا اسکریپت، پلی بین استاندارد موسیقی چند دهه‌ی گذشته یعنی MIDI، سازهای موسیقی سازگار با آن و دنیای وب ایجاد می‌کند.

به‌نوشته TechSpot، فایرفاکس جدید همچنین از اصلاح رنگ در تصاویر برچسب‌گذاری‌شده با نمایه ICCv4 و کاراکترهای غیر انگلیسی هنگام ذخیره و چاپ فرم‌های PDF پشتیبانی می‌کند. هشت نقص امنیتی سطح متوسط تا سطح بالا نیز در این آپدیت رفع شده‌ است.

موزیلا مجبور شد پس‌از انتشار فایرفاکس ۱۰۸ برای رفع یک مشکل، به‌روزرسانی کوچک دیگری با شماره نسخه ۱۰۸٫۰٫۱ منتشر کند. این مشکل باعث می‌شد موتور جستجوی پیش‌فرض کاربران هنگام ارتقا به نسخه‌ی ۱۰۸، بازنشانی شود.

مثل همیشه جدیدترین نسخه‌ی فایرفاکس برای ویندوز، لینوکس و macOS دردسترس کاربران قرار گرفته است. شما می‌توانید برای دانلود این به‌روزرسانی به وب‌سایت رسمی موزیلا مراجعه کنید.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.