لو رفتن اطلاعات حساس اپل توسط کارمند سابق این شرکت

کمیته رکن چهارم – یک کارمند سابق شرکت اپل به جرم سرقت اطلاعات حساس اپل و لو دادن آن‌ها به شرکت‌های چینی متهم شد.

ویبو وانگ ۳۵ ساله توسط دادستانی آمریکا به سرقت هزاران فایل حاوی اطلاعات اختصاصی شرکت اپل و در دسترس قرار دادن آن‌ها برای یک شرکت ناشناس چینی متهم شد. شش فقره سرقت یا تلاش برای سرقت اسرار تجاری در کیفرخواست او وجود دارد.

این سومین بار است که یک کارمند سابق اپل به سرقت اسرار فناوری مستقل برای چین متهم می‌شود.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که وانگ اسناد حاوی کد منبع نرم‌افزار و سخت‌افزار پشت سیستم‌های خودران اپل را به سرقت برده است.

به گفته وزارت دادگستری، وانگ در مارس ۲۰۱۶ به عنوان عضوی از تیم توسعه فناوری برای سیستم‌های مستقل به اپل پیوست. او یک قرارداد در مورد پروژه سیستم‌های خودران اپل مبنی بر محرمانه بودن اطلاعات آن امضا کرد که در آن زمان افراد کمی در شرکت برای این پروژه انتخاب می‌شدند.

در کیفرخواست آمده است که وانگ در ۱۶ آوریل ۲۰۱۸ اپل را ترک کرد. دادستان‌های ایالات متحده گفتند که وانگ بدون اطلاع دادن به شرکت اپل بیش از چهار ماه قبل از ترک کردن این شرکت، پیشنهاد کاری یک شرکت تولیدکننده خودروهای خودران را پذیرفته بود. دادستان‌ها گفتند که این شرکت که در کیفرخواست نامش ذکر نشده است، در چین مستقر است.

ویبو وانگ به مقامات گفت که هیچ برنامه‌ای برای ترک آمریکا ندارد. وزارت دادگستری گفت در همان روز، او یک بلیط یک طرفه از سانفرانسیسکو به گوانگ‌ژوی چین خرید.

تجزیه و تحلیل دستگاه‌های ضبط شده از خانه وانگ نشان داد که او مقادیر زیادی از داده‌های اپل را در مورد فناوری خودروهای خودران ذخیره کرده است.

اسماعیل رمزی، دادستان ناحیه شمالی کالیفرنیا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که وانگ بعد از سفر به چین در آن کشور مانده است.

در صورت بازگشت به آمریکا و محکومیت، او ممکن است برای هر یک از شش اتهام به ۱۰ سال زندان محکوم شود.

دو کارمند سابق اپل قبلاً در پرونده‌های مشابه مربوط به سرقت اسرار تجاری متهم شده بودند. شیائولانگ ژانگ سال گذشته در دادگاهی در سن خوزه کالیفرنیا به جرم خود اعتراف کرد. او در سال ۲۰۱۸ هنگام تلاش برای سوار شدن به هواپیمای چین دستگیر شد.

یکی دیگر از کارمندان سابق اپل، جیژونگ چن، با اتهامات مشابهی مواجه است و پرونده او در حال پیگیری است.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.