شبیه شدن بیشتر تردز به توییتر

کمیته رکن چهارم – اخبار حاکی از آن است که Threads قرار است در آینده از هشتگ‌ها پشتیبانی کند و دکمه ویرایش به آن اضافه شود.

برنامه اختصاصی اشتراک‌گذاری متن زیر نظر اینستاگرام یعنی تردز (Threads) قرار است بسیاری از ویژگی‌های جدید از جمله هشتگ‌های توییتر، دکمه ویرایش، صفحه پرطرفدار و احتمالاً عملکرد آرشیو خودکار را معرفی کند. مدیر اینستاگرام، آدام موسری، این ویژگی‌ها را در یک سری پست در Threads تایید کرد.

Threads که توسط تیم اینستاگرام ساخته شده است، بستری را برای اشتراک‌گذاری محتوای متنی و شرکت در مکالمات عمومی ارائه می‌دهد.

این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می‌دهد تا با حساب‌های اینستاگرام خود وارد شوند، محتوای مورد نظر خود را با محدودیت ۵۰۰ کاراکتری ارسال کنند و لینک‌ها، عکس‌ها و ویدیوها را تا حداکثر ۵ دقیقه درج کنند.

یکی از موارد مهم، اضافه کردن هشتگ‌هاست. درست مانند توییتر، هشتگ‌های مورد استفاده در Threads قابل کلیک می‌شوند و جستجوی موضوعات موردعلاقه و پیوستن به گفتگوهای پرطرفدار را برای کاربران آسان‌تر می‌کنند. این ویژگی به طور بالقوه می‌تواند قابلیت کشف پلتفرم و تعامل جامعه را افزایش دهد.

موسری همچنین در پاسخ به یک کاربر به یک ویژگی بایگانی خودکار بالقوه اشاره کرد و نوشت: ما فکر می‌کنیم ممکن است پس از ۳۰ روز همه چیز را به صورت خودکار بایگانی کنیم تا مردم بتوانند کمی بازتر باشند، نظر شما چیست؟

در صورت پیاده‌سازی، این ویژگی می‌تواند با ارائه معیاری از حریم خصوصی کاربران، مکالمات صادقانه‌تری را به ارمغان آورد.

علاوه بر این، موسری برنامه‌هایی برای سازگار کردن Threads با ActivityPub، یک پروتکل شبکه اجتماعی باز که توسط کنسرسیوم وب جهانی (W3C) ایجاد شده است، فاش کرد که بر استانداردهای باز زیربنای وب مدرن نظارت می‌کند. این حرکت می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای تعامل با ایجاد Threads با سایر برنامه‌هایی که از ActivityPub مانند Mastodon و وردپرس پشتیبانی می‌کنند، باز کند.

پلتفرم‌های دیگر از جمله Tumblr برنامه‌هایی را برای پشتیبانی از پروتکل ActivityPub در آینده اعلام کرده‌اند.

این به‌روزرسانی‌ها وعده افزایش تجربه کاربر در Threads را می‌دهند و راه را برای چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی مرتبط‌تر و تعاملی‌تر هموار می‌کنند.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.