حملات فیشینگ رکورد زدند

کمیته رکن چهارم – پژوهش‌های محققان امنیت سایبری حاکی از آن است که ایمیل‌ها و وب‌سایت‌های مشکوک هر پنج ثانیه یک بار در اینترنت گزارش می‌شوند و فیشینگ از این حیث، در سال ۲۰۲۲ رکورد زد.

«اعضای عمومی هر پنج ثانیه یک ایمیل یا وب‌سایت مشکوک را گزارش می‌دهند»؛ این ادعایی است که مرکز امنیت سایبری (NCSC) بریتانیا دارد.

مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا اعلام کرده است که بر اساس یافته‌های این مرکز، در سال ۲۰۲۲ تعداد گزارش ایمیل‌های فیشینگ به ۷.۱ میلیون رسیده است که از این بابت، این نوع کلاهبرداری در سال گذشته رکورد یک گزارش در هر پنج ثانیه را به جای گذاشته است. واقعیت این است که اکثر موارد مربوط به ساعات روز بوده است، که باعث می‌شود میزان گزارش‌های ایمیل‌ها و سایت‌های مشکوک بیشتر متمرکز شود.

GCHQ ادعا می‌کند که از آوریل ۲۰۲۰ تاکنون ۲۳۵ هزار لینک مخرب از اینترنت حذف شده است.

در سال میلادی که گذشت، ۷.۱ میلیون گزارش جداگانه به سرویس گزارش‌دهی ایمیل مشکوک NCSC ارسال شد که تنها راهی است که مصرف‌کنندگان نگران می‌توانند از آن عبور کنند و میزان غیرقابل تصور پیوندهای مبهم در گردش اینترنت را بیشتر نشان می‌دهد.

سرویس گزارش‌دهی ایمیل مشکوک، که با نام دیگر SERS شناخته می شود، در آوریل ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و ادعا می‌شود که یک سرویس «منحصر به فرد» است.

بر اساس آمارهای سال ۲۰۲۲ ، شایع‌ترین حمله‌ای که شهروندان بریتانیا با آن روبه‌رو هستند، فیشینگ است؛ جایی که قربانیان فریب خورده اطلاعات حساسی مانند اعتبار ورود به سیستم یا اطلاعات پرداخت را به اشتراک می‌گذارند.

حملات تا حد زیادی بر رویدادهای فرصت‌طلبانه متمرکز شده‌اند، به‌طوری که اخیراً بسیاری برای انجام حملات به بحران هزینه زندگی روی آورده‌اند.

در حالی که حملات افزایش یافته است، NCSC ادعا می‌کند آن‌هایی که به‌طور خاص برند دولتی پادشاه انگلیس را هدف می‌گیرند، ۱۷ درصد کاهش یافته است. مشخص نیست که آیا این نتیجه بهبود امنیت سایبری است یا تغییر تمرکز به سمت مصرف‌کنندگان معمولی، اما این احتمال وجود دارد که ترکیبی از این دو درست باشد.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.