جیمیل بیشتر به امنیت کاربران اهمیت می‌دهد

کمیته رکن چهارم – جیمیل اعلام کرده است که قصد دارد تا شرایطی را فراهم کند که کاربران با امنیت بیشتر در اینترنت ایمیل‌هایشان را چک کنند.

کاربران جیمیل قرار است امنیت بیشتری دریافت کنند، اما تنها در صورتی که به نارضایتی‌های جدی از سوی گوگل تن بدهند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کاربران جیمیل در اندروید و دسکتاپ، پاپ‌آپ‌هایی را مشاهده می‌کنند که ویژگی مرور ایمن پیشرفته این شرکت را به آن‌ها یادآوری می‌کند و محافظت از این ابزار در برابر فیشینگ برجسته شده است.

گوگل در هشداری که به‌تازگی منتشر کرده، گفته است: «مرور ایمن پیشرفته را روشن کنید تا محافظت بیشتری در برابر ایمیل‌های خطرناک داشته باشید.» در ادامه نیز به کاربران امکان ادامه یا رد کردن داده می‌شود.

در صورت انتخاب، کاربران به تنظیمات امنیتی حساب جیمیل خود هدایت می‌شوند تا مرور ایمن پیشرفته را فعال کنند. به کاربران یادآوری می‌شود که این ابزار می‌تواند به آن‌ها «محافظت سریع‌تر و فعال‌تر در برابر وب‌سایت‌ها، دانلودها و برنامه‌های افزودنی خطرناک» بدهد – اما همچنین می‌توانند آن را در هر زمانی خاموش کنند.

مرور ایمن پیشرفته در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، ابتدا برای مرورگر کروم این شرکت، سپس بعداً برای پوشش جیمیل نیز گسترش یافت. این ابزار می‌تواند هر آدرس URL را که به صورت آنلاین بازدید می‌کنید در برابر فهرست بلادرنگ وب‌سایت‌های مشکوک یا مخرب بررسی کند تا مطمئن شود که خود را در معرض خطر قرار نمی‌دهید.

این قابلیت همچنین هرگونه پیوند خطرناک یا مخربی را در مجموعه برنامه‌های گوگل شما نظارت می‌کند و هر اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌شود توسط شرکت جمع‌آوری و جمع‌آوری می‌شود تا تلاش‌های شناسایی فیشینگ و بدافزار را بهبود بخشد.

این ابزار در ژوئن ۲۰۲۱ پس از انبوهی از مشکلات امنیتی در مورد برنامه‌های افزودنی مخرب برای پوشش افزونه‌های گوگل کروم گسترش یافت و برای نسخه iOS این مرورگر نیز در دسترس است.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.