تاثیر هاست وردپرس بر امنیت سایت‌های وردپرسی

کمیته رکن چهارم – در دنیای تکنولوژی امروز سیستم مدیریت محتوای وردپرسی، به عنوان یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای ایجاد و مدیریت وب‌سایت‌ها شناخته می‌شود. از همین رو امنیت وردپرس یکی از موضوعات مهم و مورد بحث است. در واقع یکی از عوامل کلیدی در امنیت وب‌سایت‌های وردپرسی، انتخاب هاست مناسب است. بر همین اساس تصمیم داریم در این مطلب به بررسی تاثیر هاست وردپرس بر امنیت وردپرس و سایت‌های وردپرسی بپردازیم.

در یک توضیح کلی‌تر امنیت وردپرس با هاست wordpress می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر عملکرد صحیح و مطمئن وب‌سایت‌های وردپرسی داشته باشد؛ اما این امنیت بر پایه چند فاکتور کلیدی محقق می‌شود که باید هنگام انتخاب هاست در نظر گرفته شود؛ این فاکتورها عبارتند از:

 امنیت سرور

چرا امنیت سرور مهم است؟ زیرا به طور مستقیم بر امنیت وب سایت وردپرسی شما تأثیر می‌گذارد؛ به عبارتی دیگر تاثیر هاست وردپرس بر امنیت وردپرس رابطه مستقیم دارد، به همین دلیل ارائه‌دهنده میزبان وردپرس باید اقدامات امنیتی قوی از جمله: فایروال‌ها، اسکن بدافزار و به روزرسانی‌های منظم سرور را نیز انجام دهد تا از طریق این موارد امنیت وردپرس را بالاتر ببرد و از وب‌سایت شما در برابر هک و دسترسی‌های غیرمجاز محافظت کند.

 به روزرسانی نرم‌افزار

آپدیت مداوم وردپرس موجب می‌شود تا آسیب‌پذیری‌ها و باگ‌های امنیتی برطرف شوند، بنابراین یک ارائه‌دهنده هاست قابل اعتماد باید به روزرسانی وردپرس شما را پس از نصب تضمین کند و با آپدیت نگه داشتن نرم‌افزار آن، خطر نقض امنیت وردپرس را به حداقل برساند؛ زیرا نسخه‌های قدیمی وردپرس به راحتی می‌توانند توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گیرند.

ارائه زیرساخت‌های امن

انجام اقدامات امنیتی مختلف در زیرساخت هاست که امنیت وردپرس با هاست wordpress را تامین می‌کند شامل: مراکز داده ایمن، سخت‌افزار مازاد (در صورت خرابی)، نظارت بر شبکه و سیستم‌های پشتیبانی است. در واقع این اقدامات به محافظت از داده‌های وب سایت شما در برابر آسیب‌های فیزیکی و فنی، مانند: خرابی سخت‌افزار، قطع برق یا حملات DDoS کمک می‌کند.

رمزگذاری SSL/TLS

رمزگذاری لایه سوکت‌های امن (SSL) یا امنیت لایه حمل و نقل (TLS) برای محافظت از داده‌های منتقل شده بین وب‌سایت شما و بازدیدکنندگان آن ضرورت دارد. بنابراین یک شرکت میزبان مطمئن که هاست وردپرس را ارائه می‌دهد، باید گواهینامه‌های SSL رایگان یا مقرون به صرفه را نیز برای فعال کردن رمزگذاری HTTPS ارائه دهد. زیرا این گواهینامه‌ها تضمین می‌کنند که اطلاعات حساس کاربران مانند: رمز ورود و حساب‌های بانکی آن‌ها، به طور ایمن منتقل می‌شوند و امکان ردیابی یا دستکاری آن‌ها وجود ندارد.

بکاپ‌گیری و بازیابی اطلاعات

پشتیبان‌گیری منظم برای امنیت وردپرس بسیار حائز اهمیت است. بر همین اساس ارائه‌دهنده میزبانی وردپرس باید پشتیبان‌گیری خودکار یا ابزارهایی برای تسهیل بکاپ گرفتن از سایت را نیز ارائه کند تا هر زمانی که یک مشکل امنیتی یا همچنین از دست رفتن اطلاعات رخ داد، بتوانید وب سایت خود را به حالت قبلی بازگردانید و اطلاعات آن را بازیابی کنید. بنابراین به طور کلی تکرار دفعات و همچنین نگهداری از فایل بکاپ تهیه شده توسط ارائه‌دهنده هاست مهم خواهد بود.

پشتیبانی ۷/۲۴ متخصصین

یکی دیگر از مواردی که آسودگی خیال کاربران را بابت امنیت وردپرس تضمین می‌کند وجود متخصصین فنی و با تجربه در شرکت ارائه دهنده هاست وردپرس است تا در صورت وجود هرگونه خطا، نگرانی، سوال و یا مشکل مرتبط با امنیت وردپرس، امکان دسترسی به واحد پشتیبانی فنی که به وردپرس و جنبه‌های امنیتی آن مسلط باشد فراهم گردد.

البته چند نکته مهم دیگر که امنیت وردپرس با هاست wordpress را تضمین می‌کنند وجود دارند؛ از قبیل:

  •  اسکن و حذف بدافزارها مانند: کد یا فایل‌های مخرب برای تشخیص زودهنگام و کاهش تهدیدات احتمالی از سوی هکران
  •  مدیریت حساب امن مانند: احراز هویت دو مرحله‌ای، تعریف رمز عبور قوی و ایجاد لیست سفید IP به منظور کاهش خطر دسترسی‌های غیرمجاز به وب‌سایت
  • پیکربندی محیط سرور مانند: غیرفعال کردن سرویس‌های غیرضروری، استفاده از پروتکل‌های امن و پیاده‌سازی مکانیزم‌های کنترل دسترسی برای به حداقل رساندن خطرات احتمالی
  • انجام اقدامات حفاظتی علیه حملات DDoS
  •  مجازی‌سازی یا جداسازی وب‌سایت‌های موجود بر روی یک هاست مشترک
  • محدود کردن دسترسی‌های غیرمجاز به فایل‌های امنیتی و حساس پیکربندی سایت
  •  نظارت و اصلاح خودکار خطرات شناخته شده در نرم‌افزار سرور و دیگر اجزای زیرساخت آن
  •  بررسی سابقه و فعالیت شرکت ارائه دهنده هاست

جمع بندی

به یاد داشته باشید در حالی که امنیتت وردپرس با هاست wordpress نقش مهمی را در امنیت سایت ایفا می‌کند، اما ضروری است که در کنار انتخاب یک شرکت هاستینگ معتبر مانند ایران سرور به نشانی www.iranserver.ir، با به کارگیری و پیاده‌سازی بهترین شیوه‌های امنیتی مانند: استفاده از رمز عبور قوی، محدود کردن استفاده از افزونه‌های متصل به منابع غیرقابل اعتماد، به روزرسانی منظم تم‌ها و افزونه‌های نصب شده، امنیت سایت‌های وردپرسی را بالا ببرید.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.