راهکار جالب گوگل برای حفظ امنیت سایبری شرکت

کمیته رکن چهارم – شرکت گوگل در جهت حفظ امنیت سایبری کارمندان و همچنین، شرکت در برابر حملات سایبری یک راهکار جالب را در نظر گرفته است.

گوگل یک طرح آزمایشی را برای تشویق کارمندان به کار بدون دسترسی به اینترنت اجرا می‌کند تا خطر حملات سایبری به این شرکت و کارمندانش را کاهش دهد.

طبق این برنامه، این شرکت دسترسی به اکثر مناطق اینترنت به استثنای چند مورد مهم مانند صفحات داخلی و برخی از دامنه‌های گوگل، مانند جیمیل و گوگل درایو را محدود می‌کند.

پس از اینکه در ابتدا برنامه آزمایشی را برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کارمند معرفی کرد، به نظر می‌رسد نسخه نهایی با پیشنهاد دادن به کارکنان برای انصراف، به بازخوردها گوش داده است. سایر کاربران گوگل که مایل به پیوستن هستند نیز می‌توانند نام خود را مطرح کنند.

بر اساس یک یادداشت داخلی که توسط CNBC مشاهده شده است، کارمندان گوگل هدف حملات مکرر سایبری هستند.

این شرکت مسئول برخی از فناوری‌های پیشروی جهان، از جمله محبوب‌ترین موتور جستجو، یک چت‌بات جدید هوش مصنوعی، نرم‌افزار آفیس رایگان و یک سیستم‌عامل تلفن همراه است و یک حمله سایبری پیچیده می‌تواند برای شرکت و مشتریانش فاجعه‌آفرین باشد.

گوگل همچنین به دنبال دسترسی روت محدود برای برخی از کارمندان است که به نوبه خود، دیگر قادر به اجرای برخی کنترل های اداری یا نصب نرم‌افزار بدون مجوز کارمندان تعیین شده نخواهند بود.

امید است این اقدام در بحبوحه موارد رو به رشد در سطح جهانی، قرار گرفتن در معرض بدافزار، باج‌افزار و سایر خطرات امنیت سایبری را کاهش دهد.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ در هفته‌های اخیر پس از بهره‌برداری از یک آسیب‌پذیری در نرم‌افزار انتقال فایل MOVEit، که مایکروسافت آن را ابتدا به گروه بدنام باج‌افزار Clop نسبت داده، مورد حملات قرار گرفته‌اند.

از آن پس، گوگل واقعاً در حال اجرای آزمایشی یک برنامه داخلی است که دسترسی به اینترنت و روت را از کمتر از ۲ درصد ایستگاه‌های کاری شرکت حذف می‌کند که در حال حاضر بر لپ‌تاپ‌ها یا تلفن‌ها تأثیر نمی‌گذارد و به صورت انصرافی انجام می‌شود.

یکی از سخنگویان گوگل گفت: تضمین ایمنی محصولات و کاربران یکی از اولویت‌های ماست. ما به‌طور معمول راه‌هایی را برای تقویت سیستم‌های داخلی خود در برابر حملات مخرب بررسی می‌کنیم.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.