هجوم اپل به هوش مصنوعی؛ دستیار سیری در iOS 18 متحول می‌شود

کمیته رکن چهارم – اپل قصد دارد با هوش مصنوعی، سیری را به دستیاری هوشمندتر و با توانایی‌های بیشتر تبدیل کند.

اپل در سیستم‌عامل iOS 18 با بهره‌گیری از مدل‌های هوش مصنوعی، دستیار سیری را هوشمندتر خواهد کرد. به‌لطف هوش مصنوعی، کاربران سیری خواهند توانست وظایف پیچیده و چند مرحله‌ای را ازطریق دستور صوتی انجام دهند.

منابع آگاه گفته‌اند که سیری جدید کارهای مختلفی انجام خواهد داد. در یک نمونه، سیری پنج تصویر ثبت و آن‌ها را به فایل گیف تبدیل می‌کند و نتیجه‌ی کار را برای یکی از دوستان شما می‌فرستد. تمامی این فرآیند ازطریق دستور صوتی و بر پایه‌ی هوش مصنوعی انجام می‌گیرد.

اپلیکیشن Shortcuts آیفون همین‌حالا می‌تواند تصاویر عادی را به‌صورت خودکار به گیف تبدیل کند، اما کار با Shortcuts تا حدی پیچیده است.

آن‌طور که اینفورمیشن می‌گوید، اپل در تلاش است سیری را عمیقاً با اپلیکیشن Shortcuts ادغام کند. Shortcuts یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم‌عامل iOS است و انجام برخی از کارها را بسیار ساده‌تر می‌کند. Shortcut قابلیت‌های متنوعی مثل حذف پس‌زمینه‌ی عکس‌ها و ساخت فهرست کارهای روزانه را برای شما انجام می‌دهد.

تغییرات یادشده‌ی سیری در سیستم‌عامل iOS 18 مشاهده خواهند شد. اپل این سیستم‌عامل را پاییز سال آینده در دسترس قرار می‌دهد. اینفورمیشن می‌گوید گوگل نیز مشغول بهبود سرویس گوگل اسیستنت با مدل‌های هوش مصنوعی است تا این دستیار بتواند وظایف پیچیده‌تری را انجام دهد.

کارشناسان سال‌ها است از سیری انتقاد می‌کنند. دستیار مجازی اپل رقبای مهمی نظیر گوگل اسیستنت و آمازون الکسا دارد و مشخصاً رقابت را به آن‌ها باخته است. یکی از دلایل پیشرفته‌نبودن سیری، اهمیت اپل به حریم خصوصی و امنیت است. اکثر پردازش‌های سیری به‌صورت محلی روی آیفون اجرا می‌شوند و خبری از ارسال به سرورهای ابری نیست. اپل برای هوشمندتر کردن سیری باید تغییر رویه دهد.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.