مدیرعامل اینتل: تراشه‌های آینده ما می‌توانند در رقابت با تراشه‌های اپل موفق باشند

کمیته رکن چهارم – به گفته مدیرعامل اینتل، نسل بعدی تراشه‌های این شرکت از جمله Arrow Lake و Lunar Lake تغییر بزرگی برای رایانه‌های ویندوزی خواهند بود.

«پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل ادعا کرده که رایانه‌های شخصی ویندوز مجهز به تراشه‌های آینده این شرکت می‌توانند از نظر عملکرد با رایانه‌های مک اپل رقابت کنند. گلسینگر درباره تراشه‌های Meteor Lake امسال که در ۲۳ آذر ماه عرضه خواهند شد چنین ادعایی نکرده است، اما به گفته او همه‌چیز با نسل‌های بعدی مانند Arrow Lake و Lunar Lake تغییر پیدا خواهد کرد.

گلسینگر ادعا کرده که اینتل تا سال آینده با تراشه‌های اپل برابری خواهد کرد. او به CNET گفته است:

«برای پیشرفت از Meteor Lake تا Panther Lake، اینتل عملکرد خود را با رقبایش از جمله اپل در سه تست سرعت مقایسه می‌کند: CPU (واحد پردازش مرکزی برای پردازش‌های عمومی)، GPU (واحد پردازش گرافیکی) و NPU (واحد پردازش عصبی برای افزایش سرعت هوش مصنوعی). ما روی قابلیت‌هایی که این سه واحد ارائه می‌کنند تمرکز کرده‌ایم و فکر می‌کنیم این پلتفرم‌ها بسیار رقابتی هستند، بهتر از چیزی که مک یا هر کس دیگری ارائه می‌کند. ما نسبت به نقشه راه خود احساس بسیار خوبی داریم.»

در گزارش CNET همچنین گفته شده که در مقایسه با TSMC، اینتل «انتظار دارد که حداقل کمی جلوتر باشد».

تراشه‌های Meteor Lake اینتل

اینتل برای تراشه‌های Meteor Lake امسال نیز از یک عنصر کلیدی تراشه‌های سیلیکون اپل استفاده کرده است که اواخر امسال در دسترس رایانه‌های ویندوزی قرار خواهند گرفت. این تراشه‌ها از نظر بسته‌بندی شبیه تراشه‌های اپل خواهند بود، یعنی دیگر تراشه‌هایی که کاربرد مشابه دارند هم برای کارایی بیشتر همراه با CPU در یک چیپست قرار می‌گیرند.

اینتل همچنین رویکرد اصلی عملکرد و کارایی اپل را برای تراشه‌های خود اتخاذ کرده است. اما حتی این تغییرات نیز باعث نمی‌شود تا Meteor Lake به عملکرد یا بهره‌وری انرژی نسل فعلی تراشه‌های اپل نزدیک شود.

در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که پردازنده‌های نسل چهاردهم Meteor Lake شامل پردازنده‌های پایین‌رده، میان‌رده و پرچمدار می‌شوند و توان طراحی حرارتی (TDP) این پردازنده‌ها از ۷ وات تا ۴۵ وات متغیر است و از ۵ تا ۱۴ هسته پشتیبانی می‌کنند.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.