آیا حذف کامل اطلاعاتمان از اینترنت امکان پذیر است؟

کمیته رکن چهارم – باور کنید یا نه، اینترنت اکنون بیش از نیم قرن قدمت دارد. البته، در چند دهه اخیر، با پیشرفت‌های تکنولوژیکی و نوآوری‌ها، ارتباطات جهانی را آسان‌تر از همیشه کرده است.

رشد روزافزون اپلیکیشن‌ها، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و پورتال‌های تجارت الکترونیک که این موضوع را تحریک کرده است، ما را تشویق کرده تا بیشتر و بیشتر از اطلاعات شخصی خود استفاده کنیم… اما به نظر می رسد که بالاخره به نقطه اوج در این زمینه رسیده ایم. در نظرسنجی اخیر، بیش از ۸۰ درصد پاسخ دهندگان گفتند که نگران چگونگی استفاده دیگران از داده های آنلاین خود هستند.

به همین دلیل، تعداد زیادی از کاربران اینترنت در فکر خارج کردن کامل اطلاعات خود از شبکه جهانی وب هستند. اما آیا چنین چیزی ممکن است؟ در ادامه این موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

آیا می توانید خودتان را از اینترنت حذف کنید؟

از نظر فنی، نمی‌توان با اطمینان ۱۰۰ درصدی تمام آثار خود و فعالیت آنلاین خود را از اینترنت حذف کرد. به این دلیل که اکثر مردم سال‌ها است که به صورت روزانه با این شبکه در تعامل هستند و در طول این مدت، ردپای دیجیتال گسترده‌ای ایجاد کرده‌اند که ریشه کن کردن آن بسیار چالش برانگیز است.

با گفتن این جمله، گام‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش مواجهه آنلاین خود و محدود کردن میزان اطلاعات شخصی که به صورت آنلاین با دیگران به اشتراک گذاشته می شود، بردارید. این کار احتمال نتایج ناخواسته، مانند پیام‌های اسپم، تماس‌های غیرقانونی و تبلیغات هدفمند، و همچنین موارد مربوط به کلاهبرداری، سرقت هویت و کلاه برداری را کاهش خواهد داد.

چگونه می توانم آثار موجود از اطلاعات شخصی را حذف کنم؟

هر بار که با یک وب‌سایت، اپلیکیشن یا ارائه دهنده خدمات دیجیتال تعامل داشته‌اید – و این شامل همه چیز از خرید تجارت الکترونیک گرفته تا ثبت نام برای یک خبرنامه ایمیلی تا ارسال محتوا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می شود – شما (شاید سهوا ویا عمدا)اطلاعات مربوط به خودتان را با جهان به اشتراک گذاشته اید.

برای شروع، شما می توانید اطلاعات شخصی خود را از جستجوی گوگل حذف کنید و سپس مراحل دیگری مانند حذف قراردادهای کارگزاری داده‌ها، تماس با ارائه دهندگان خدمات برای درخواست حذف داده‌های خود و حذف هر حساب قدیمی یا منسوخ که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید را طی کنید. این کار می‌تواند زمان و تلاش قابل توجهی را به خود اختصاص دهد، اگرچه شرکت‌های شخص ثالثی وجود دارند که تخصص خود را با هزینه‌ای اندک به شما قرض خواهند داد.

آیا در آینده امکان استفاده از اینترنت به صورت ناشناس وجود دارد؟

بنابراین حالا که حضور آنلاین خود را به بهترین شکل ممکن پاک کرده‌اید، آیا می‌توانید بدون باقی گذاشتن رد پای بیشتر به استفاده از اینترنت ادامه دهید؟ بله و نه. در حالی که فعالیت آنلاین شما همیشه می‌تواند در برخی موارد ثبت شود، می توانید رویکرد خود را تغییر دهید تا میزان اطلاعات شخصی که پشت سر می‌گذارید به حداقل برسد.

این کار شامل مراحلی مانند نصب و فعال سازی VPN روی دستگاه شما برای پنهان کردن موقعیت مکانی و رمزگذاری تمام اطلاعات ارسال شده با استفاده از آن و همچنین خودداری از ورود به شبکه‌های وای فای عمومی و استفاده از مرورگرهایی است که محافظت بیشتری ارائه می دهند. همچنین می توانید تنظیمات حریم خصوصی حساب های خود را تغییر دهید تا کنترل داده های خود را جامع‌تر حفظ کنید.

باتوجه به ماهیت این، حذف کامل آن از اینترنت غیر ممکن است. با این حال، با صرف زمان، تلاش و شاید پول می توانید حضور آنلاین خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

منبع : ایتنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.