بعد از آمریکا، ژاپن هم علیه موتور جست‌وجو گوگل موضع می‌گیرد

کمیته رکن چهارم – ژاپن در اقدامی مشابه آمریکا، تحقیقات گسترده علیه کسب‌و‌کار موتور جست‌و‌جوی گوگل را شروع کرد.

نهاد ناظر بر رقابت در بازار ژاپن، تحقیقات جدیدی علیه گوگل به راه انداخته است تا احتمال نقض قوانین ضدانحصار را در حوزه‌ی خدمات جست‌و‌جوی وب بررسی کند.

در ماه‌های اخیر، نهادهای رگولاتوری اروپا و ایالات متحده نیز علیه کسب‌و‌کار موتور جست‌و‌جوی گوگل موضع گرفته‌ و غول آمریکایی صنعت فناوری را به انحصارگرایی متهم کرده‌اند. گوگل هر سال بخش قابل‌توجهی از درآمدش را ازطریق تبلیغات موتور جست‌و‌جو به‌دست می‌آورد.

کمیسیون تجارت منصفانه‌ی ژاپن (JFTC) می‌گوید اگر گوگل شرکت‌های مختلف را به پشتیبانی‌نکردن از موتورهای جست‌و‌جوی متفرقه مجبور کرده باشد، قوانین سرزمینیِ این کشور را نقض کرده است و باید جریمه شود.

گزارش‌های تأییدنشده ادعا می‌کنند گوگل به تولیدکنندگان گوشی اندرویدی گفته است که اگر موتورهای جست‌و‌جوی متفرقه مثل بینگ را روی دستگاه خود نصب نکنند، بخشی از درآمد موتور جست‌و‌جوی خودش را به این شرکت‌ها می‌دهد.

پرونده‌ی کسب‌و‌کار جست‌و‌جوی گوگل در آمریکا بسیار خبرساز شده است. وزارت دادگستری این کشور می‌گوید گوگل ازطریق امضای قرارداد چند میلیارد دلاری با اپل با محوریت آیفون، رقابت را خفه می‌کند. این پرونده همچنان در جریان است، اما به‌دستور قاضی، جزئیات آن رسانه‌ای نمی‌شود.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.