بلومبرگ: اپل روی توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی ازجمله در iOS و سیری تمرکز کرده است

کمیته رکن چهارم – اگرچه اپل در بازار هوش مصنوعی مولد اندکی از رقبا عقب مانده، اما ظاهراً روی قابلیت‌های متنوعی برای iOS، سیری و غیره کار می‌کند.

اپل ظاهراً امسال از رواج گسترده ابزارهای هوش مصنوعی مولد غافل‌گیر شده است. بااین‌حال، گزارش جدید بلومبرگ می‌گوید این شرکت اکنون سخت در تلاش است تا عقب‌ماندگی خود را در نرم‌افزارهای مختلف ازجمله iOS، سیری و دیگر محصولاتش جبران کند.

«مارک گرمن»، خبرنگار مشهور بلومبرگ، در یادداشت جدیدی مدعی شده است که مدیران ارشد اپل ازجمله «کریگ فدریگی»، «جان جیانندرا» و «ادی کیو» در تلاش هستند که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به سرویس‌ها و محصولات این شرکت بیاورند.

این قابلیت‌ها شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی در iOS 18 مانند پاسخ‌گویی هوشمندانه‌تر به پیام‌ها در اپ Messages خواهد بود. ادی کیو می‌خواهد قابلیت‌هایی مثل پلی‌لیست‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی را به اپل موزیک بیاورد و درحال ارزیابی این مسئله است که چگونه می‌توان هوش مصنوعی مولد را در نرم‌افزارهای کاربردی این شرکت نظیر Pages و Keynote پیاده‌سازی کرد. تیم جیانندرا هم روی نسخه جدید و باهوش‌تر سیری کار می‌کند که انتظار می‌رود سال آینده معرفی شود.

اپل هوش مصنوعی مولد را به محصولات مختلف خود می‌آورد

گرمن می‌گوید افزودن قابلیت‌های مصرفی هوش مصنوعی به محصولات اپل یکی از اهداف اصلی این غول آمریکایی به‌حساب می‌آید؛ چرا که کوپرتینویی‌ها می‌خواهند رقابت جدی‌تری با مایکروسافت، گوگل و OpenAI داشته باشند. درنتیجه تخمین زده می‌شود که این شرکت حدود ۱ میلیارد دلار درزمینه تحقیق و توسعه پیرامون هوش مصنوعی هزینه کند.

اپل همچنین ظاهراً از طریق هوش مصنوعی به‌دنبال بهبود تجربه توسعه‌دهندگان و کار با Xcode است. در این زمینه احتمالاً باید منتظر ابزاری شبیه به Github Copilot باشیم که در کدنویسی به یاری توسعه‌دهندگان خواهد آمد. این شرکت می‌خواهد با استفاده از این فناوری ابزارهای داخلی AppleCare را هم بهبود دهد.

یکی از اختلاف‌نظرهایی که ظاهراً درحال‌حاضر در اپل وجود دارد، این مسئله است که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی باید به‌صورت آفلاین روی دستگاه کاربر پردازش شوند یا به‌صورت ابری در سرورهای شرکت؟ اجرای این فرایندها روی خود دستگاه، حریم خصوصی را افزایش می‌دهد، اما اجرای آن‌ها در فضای ابری امکان انجام کارهای پیچیده‌تر را فراهم می‌کند. گرمن می‌گوید کوپرتینویی‌ها احتمالاً در این زمینه به‌صورت موردی تصمیم‌گیری خواهند کرد تا بعضی قابلیت‌ها روی دستگاه و برخی روی سرورها اجرا شوند.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.