هواوی و غول‌های چینی رده‌بندی بیشترین ثبت پتنت در حوزه امنیت سایبری را قبضه کردند

کمیته رکن چهارم – شرکت‌های چینی درحال افزایش سهم خود درزمینه پتنت‌های حوزه امنیت سایبری هستند.

در پی افزایش تنش‌ها میان ایالات‌متحده و چین، شرکت‌های چینی درحال افزایش تعداد پتنت‌های خود در‌زمینه امنیت سایبری هستند. حالا گزارشی جدید می‌گوید که در میان ۱۰ شرکت با بیشترین پتنت در حوزه امنیت سایبری، ۶ مورد آن‌ها چینی بوده که هواوی و تنسنت هم جزو آن‌ها هستند.

طبق گزارش Nikkei Asia که با همکاری شرکت آمریکایی LexisNexis تهیه شده است، شرکت‌های چینی در ماه آگوست سهم بالایی در پتنت‌های حوزه امنیت سایبری داشته‌اند. این گزارش پتنت‌های مربوط به ۹۵ کشور و منطقه را بررسی کرده است.

تعداد پتنت‌های هواوی و تنسنت در حوزه امنیت سایبری

طبق این گزارش، شرکت آمریکایی IBM در ماه آگوست با ۶,۳۶۳ پتنت بیشترین تعداد پتنت را داشته است. در مقام‌های بعدی هواوی و تنسنت به‌ترتیب با ۵,۷۳۵ و ۴,۸۰۳ پتنت قرار گرفته‌اند.

در میان ۶ شرکت چینی حاضر در این لیست، بازوی مالی علی‌بابا، یعنی Ant Group با ۳,۹۲۲ پتنت در رتبه ششم به‌چشم می‌خورد. سه شرکت چینی State Grid Corp، علی‌بابا و شرکت سرمایه‌گذاری China Investment .Corp هم به‌ترتیب با ۳,۶۹۶، ۳,۱۲۲ و ۳,۰۴۲ پتنت در جمع ۱۰ شرکت برتر قرار گرفته‌اند.

با افزایش تنش‌ها میان ایالات‌متحده و چین، دسترسی شرکت‌های چینی به فناوری‌های آمریکایی محدود شده است. در همین راستا، این شرکت‌ها می‌خواهند به خودشان اتکا کرده و رشد کنند.

یکی از محدودیت‌هایی که آمریکا برای شرکت‌های چینی درنظر گرفته است، به حوزه هوش مصنوعی مربوط می‌شود. البته پیش از اینکه هوش مصنوعی به‌اندازه امروز در مرکز توجه قرار بگیرد، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، با وضع تحریم‌های مختلف علیه هواوی، این غول چینی را منزوی و از دسترسی به فناوری‌های روز منع کرده بود.

با وجود تمام این رویکردها، به‌نظر می‌رسد شرکت‌های چینی حالا نه‌تنها می‌خواهند از فناوری‌های آمریکایی فاصله بگیرند، بلکه به‌دنبال تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های اصلی فناوری در دنیا هستند که ثبت هرچه بیشتر پتنت‌ها می‌تواند یکی از راهکارها برای دستیابی به این هدف تلقی شود.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.