۳۶ درصد درآمد تبلیغاتی گوگل از سافاری، به جیب اپل می‌رود

کمیته رکن چهارم – یک کارشناس در دادگاه واشینگتن اعلام کرد که ۳۶ درصد از درآمد تبلیغاتی گوگل در سافاری به اپل می‌رسد.

کارشناس اصلی مسائل مالی آلفابت با حضور در دادگاه اعلام کرد گوگل ۳۶ درصد از درآمد حاصل ازطریق تبلیغات جست‌و‌جو در مرورگر سافاری را به اپل می‌دهد.

کوین مورفی، استاد دانشگاه شیکاگو، سهم ۳۶ درصدی درآمد اپل را در دادگاه واشینگتن اعلام کرد. این دادگاه به پرونده‌ی شکایت وزارت دادگستری ایالات متحده از گوگل ارتباط دارد؛ جایی که دولت آمریکا اعتقاد دارد گوگل با انحصارگرایی به موقعیت فعلی‌اش رسیده است.

جزئیات سهم ۳۶ درصدی قرار بود محرمانه باقی بماند؛ اما مورفی آن را در دادگاه به‌صورت عمومی اعلام کرد. خبرنگار بلومبرگ در دادگاه حضور یافته است و می‌گوید وکیل اصلی گوگل پس از افشای آمار ۳۶ درصدی به‌طور واضح عصبانی شد.

آنچه هم‌اکنون برگزار می‌شود، دومین مرحله از دادگاه گوگل است. در مرحله‌ی اول، ادعاهای مطرح‌شده‌ی وکلای وزارت دادگستری را شنیدیم و حالا نوبت گوگل است که از خودش دفاع کند.

قرارداد پرحاشیه‌ی گوگل با اپل در بطن پرونده‌ی وزارت دادگستری قرار دارد. چند سال قبل، گوگل قراردادی به ارزش حدوداً ۲۰ میلیارد دلار با اپل امضا کرده است تا موتور جست‌و‌جوی گوگل، پیش‌فرضِ آیفون و مک بوک و آیپد باشد. اپل و گوگل از دادگاه خواسته‌اند که از افشای جزئیات قرارداد جلوگیری کند.

شروع همکاری اپل و گوگل به سال ۲۰۰۲ برمی‌گردد؛ اما قرارداد امضاشده بین آن‌ها چندین‌بار با شرایط جدید تمدید شده است. گوگل اهمیت بسیار زیادی به تنظیمات پیش‌فرض مرورگرها می‌دهد و تبدیل‌شدن به جست‌و‌جوگر پیش‌فرض سافاری، دسترسی به چند‌میلیارد نفر کاربر اپل را امکان‌پذیر می‌کند.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.