شوک به اپل؛ برای اولین‌بار آی‌مسیج به موبایل اندرویدی می‌آید

کمیته رکن چهارم – ناتینگ، برند نوپای بریتانیایی، نرم‌افزاری به نام Nothing Chats معرفی کرده است که دسترسی به آی‌مسیج را روی گوشی ناتینگ فون ۲ ممکن می‌کند.

برای شماری از آمریکایی‌ها، اضافه‌شدن آی‌مسیج به اندروید رؤیایی دست‌نیافتنی به‌نظر می‌رسد؛ اما ناتینگ این‌جا است تا با نرم‌افزار جدید و اختصاصی Nothing Chats این رؤیا را به حقیقت تبدیل کند.

اپلیکیشن ناتینگ چتس قرار است به‌صورت انحصاری در‌دسترس کاربران ناتینگ فون ۲ قرار بگیرد تا کاربران این گوشی ناتینگ امکان ارسال پیام بر بستر آی‌مسیج را داشته باشند.

آی‌مسیج در انحصار آیفون و مک بوک و سایر دستگاه‌های اپل است. این نخستین‌باری است که یکی از برندهای صنعت موبایل مستقیماً آی‌مسیج را وارد گوشی‌ های اندرویدی می‌کند. پیش‌تر برخی از شرکت‌های متفرقه نیز، سرویس‌هایی مشابه توسعه دادند که به موفقیت خاصی دست پیدا نکردند.

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی ناتینگ، اپلیکیشن Nothing Chats با همکاری شرکت Sunbird توسعه داده شده است و به شما امکان می‌دهد تا پیام‌ها را ازطریق «حباب‌های آبی» ارسال کنید. وقتی بر بستر آی‌مسیج پیام می‌دهید، حباب آبی داخل صفحه‌ی چت دیده می‌شود؛ اما اگر ازطریق SMS پیام دهید حباب به رنگ سبز درمی‌آید.

ناتینگ می‌گوید اپلیکیشن Nothing Chats فعلاً در فاز بتا به‌سر می‌برد و به‌زودی قابلیت‌ها و بهبودهای بیشتر به آن اضافه خواهند شد.

این نخستین‌باری است که یکی از برندهای صنعت موبایل آی‌مسیج را مستقیماً وارد گوشی‌‌های اندرویدی می‌کند

Nothing Chats به‌طور کامل مبتنی‌بر کلاینت سان‌برد است که سال گذشته با حواشی فراوان از راه رسید؛ اما همچنان به فعالیتش ادامه می‌دهد و تعداد دانلودهای آن در فروشگاه آنلاین گوگل پلی از مرز ۱۰٬۰۰۰ بار عبور کرده است.

ناتینگ می‌گوید که استفاده از Nothing Chats نیازمند لاگین‌کردن در حساب Apple ID است و همچون آی‌مسیج تمامی پیام‌ها به‌صورت سرتاسری رمزنگاری خواهند شد. سیاست‌های ناتینگ در حوزه‌ی حریم خصوصی، هم‌راستای سیاست‌های سان‌برد است.

Nothing Chats در همان زمان انتشار از چت‌های دونفره، چت‌های گروهی، نشانگر تایپ، اشتراک‌گذاری فایل‌های چندرسانه‌ای بدون افت کیفیت و همچنین پیام‌های صوتی پشتیبانی خواهد کرد. نشانگر خوانده‌شدن پیام (Read Recipt) و ری‌اکشن و ریپلای در آینده اضافه خواهند شد.

اپلیکیشن Nothing Chats افزون‌بر آی‌مسیج از استاندارد پیام‌رسانیِ RCS هم پشتیبانی می‌کند. گوگل مدت‌ها است که خواستار اضافه‌شدن این استاندارد به آی‌مسیج شده است؛ اما اپل همچنان مقاومت می‌کند. Nothing Chats دردسترس کاربران آمریکا و بریتانیا و اتحادیه‌ی اروپا قرار می‌گیرد. تاریخ انتشار آن برای ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) تعیین شده است.

وقتی ازطریق اپل آی‌دی در Nothing Chats لاگین می‌کنید، در عمل مشغول استفاده از دستگاه مک مینی می‌شوید که در سروری در مکان نامشخص قرار دارد. این موضوع نگرانی زیادی در حوزه‌ی حریم خصوصی ایجاد می‌کند؛ چون دسترسی فرد خارجی به آن مک مینی به‌معنی دسترسی به به اپل آی‌دی و تمام محتویات آن ازجمله عکس‌ها و فایل‌های شخصی شما است.

مسئله‌ی حباب‌های سبز و آبی در آمریکا بسیار پراهمیت است. شاید باورش برایتان سخت باشد؛ اما اکثر جوان‌های آمریکایی به‌دلیل همین حباب‌های آبی آی‌مسیج، آیفون را به گوشی‌های اندرویدی ترجیح می‌دهند. مطابق نظرسنجی‌ها، ۸۳ درصد از نوجوان‌های آمریکایی آیفون دارند.

ناتینگ با Nothing Chats به درهم‌شکستن انحصار آی‌مسیج و دست‌یابی به کاربران آمریکاییِ بیشتر چشم دوخته است. اپل فعلاً واکنشی به Nothing Chats نشان نداده است؛ اما بعید نیست که علیه این نرم‌افزار موضع بگیرد.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.