سخت‌گیری گوگل در مورد امنیت اپلیکیشن‌های پلی استور

کمیته رکن چهارم – گوگل پلی در راستای افزایش امنیت برنامه‌ها، قوانین را برای توسعه‌دهندگان اندروید سخت‌گیرانه‌تر می‌کند.

گوگل می‌گوید قوانین را برای توسعه‌دهندگانی که برنامه‌هایشان را در پلی استور قرار می‌دهند سخت‌تر می‌کند. این تغییرات بخشی از تلاش‌های غول آمریکایی برای دور نگه داشتن برنامه‌های با امنیت پایین از گوشی گوگل و گوشی برندهای دیگر است.

همچنین گوگل اعلام کرد قصد دارد سرمایه‌‌ی بیشتری را برای بررسی برنامه‌های پلی استور اختصاص دهد. بنابراین دور از انتظار نیست که برخی توسعه‌دهندگان از گوگل برای اپلیکیشن خود تأیید دریافت نکنند.

اهالی مانتین‌ویو اعلام کردند تعداد نصب برنامه‌‌ی توسعه‌دهندگانی که در برنامه‌های آزمایشی‌اش همکاری می‌کنند حدود سه برابر دیگر توسعه‌دهندگان است، اما به طور قطع نمی‌توان گفت که این عامل به تنهایی نصب برنامه‌های این توسعه‌‌دهندگان را افزایش داده باشد. در حال حاضر آزمایش برنامه‌‌ی توسعه‌دهندگانی که حساب جدید دارند، اختیاری نیست.

گوگل بدون ارائه‌ی چارچوب زمانی مشخص اعلام می‌کند که توسعه‌دهندگان جدید که دارای حساب‌های فردی هستند باید برنامه‌هایشان را به مدت دو هفته یا بیشتر مورد آزمایش قرار دهند. غول فناوری آمریکایی بیان می‌کند که این کار به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا مشکلات برنامه‌های خود را پیدا و برطرف کنند و از طرفی از بازخورد کاربران آگاه شوند.

بر اساس بیانیه‌ای که گوگل منتشر کرده، این قوانین در روز‌های آینده برای توسعه‌دهندگان الزامی می‌شوند. گوگل همچنین قصد دارد سرمایه‌گذاری در این مورد را بیشتر کند و مانند رقیب خود، یعنی اپل به بررسی انسانی بیش از اتوماسیون اهمیت دهد.

گوگل اعلام کرد که گروه‌های بررسی، زمان بیشتری برای ارزیابی برنامه‌ها اختصاص می‌دهند تا برنامه‌ها با سیاست امنیتی این غول فناوری انطباق بیشتری پیدا کنند و کاربران فریب نخورند.

این تغییرات در پی اتفاقاتی است که در دو فروشگاه اپلیکیشن در هند رخ داده، جایی که اپلیکیشن‌های موبایل با مضمون وام‌دهی از طریق راه‌های غیراخلاقی کاربران را مجبور به بازپرداخت وام یا باج‌دادن می‌کنند. اپل تابستان امسال این برنامه‌ها را از اپ استور حذف کرد. به دلیل محبوبیت بیشتر اندروید در هند، این مسئله تاثیر بیشتری روی گوگل پلی استور دارد.

گوگل برنامه‌هایی را که برای راه‌اندازی روی اندروید ۱۴ درخواست مجوز می‌کنند را مورد هدف قرار داده است زیرا با استفاده از این نسخه‌ی اندروید، توسعه‌دهندگان می‌توانند از مجوز‌های بیشتری استفاده کنند. برای مثال می‌توان به دادن مجوز به فیلم یا عکسی خاص به‌جای کل گالری اشاره کرد.

در پی این تغییرات به احتمال زیاد صدور مجوز برای برنامه‌هایی که به دستگاهی خاص یا حوزه‌ی کودکان مربوط می‌شوند بیشتر طول می‌کشد. گوگا امروز چند به‌روزرسانی دیگر در قوانین خود از جمله تعیین مهلت انتخابی توسط توسعه‌دهندگان برای برآورده کردن سیاست‌های امنیتی خود را اعلام کرد.

گوگل همچنین اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آن‌ها بدانند کدام برنامه‌ها روی دستگاه‌هایشان به خوبی کار می‌کنند.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.