شکایت گوگل از سوءاستفاده‌کنندگان از نام بارد

کمیته رکن چهارم – گوگل از کلاهبردارانی که از شهرت بارد برای انتشار بدافزار استفاده می‌کنند، شکایت می‌کند.

گوگل علیه عاملانی که گفته می‌شود در ویتنام مستقر هستند، شکایتی را تنظیم کرده است. این کلاهبرداران کاربران را تشویق می‌کنند تا نسخه «منتشرنشده» بارد را دانلود کنند که درواقع بدافزار است. کلاهبرداران مخصوصاً از پست‌های تبلیغاتی فیسبوک استفاده می‌کردند تا کاربران را ترغیب به دانلود آخرین نسخه بارد کنند؛ اما این افراد درواقع درحال انتشار بدافزار خود بودند.

گوگل از کلاهبردارانی که سعی داشتند با تبلیغات هوش مصنوعی مولد مردم را فریب دهند، شکایت کرد. در شکایتی که امروز در کالیفرنیا تنظیم شد، این شرکت می‌گوید افرادی که گفته می‌شود در ویتنام مستقر هستند، صفحاتی در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی و با تبلیغات کاربران را ترغیب می‌کردند تا سرویس هوش مصنوعی مولد Bard را «دانلود» کنند. این دانلود درواقع بدافزاری را به دستگاه‌های کاربران انتقال می‌داد.

در دادخواست گوگل آمده است که متهمان سه نفر هستند و هویت آن‌ها نامشخص است. این افراد در پست‌های خود مدعی شده بودند که «آخرین نسخه» گوگل بارد را برای دانلود ارائه می‌کنند. این افراد به‌هیچ‌وجه ارتباطی با گوگل ندارند، اگرچه اینطور وانمود می‌کردند. آن‌ها از علائم تجاری گوگل مثل Google ،Google AI و Bard برای فریب کاربران ناآگاه و دانلود بدافزار در دستگاه‌هایشان استفاده کرده‌اند. در این دادخواست اشاره می‌شود که کلاهبرداران به‌طورخاص از پست‌های تبلیغاتی فیسبوک برای توزیع بدافزار بهره می‌بردند.

این دادخواست نشان می‌دهد که چگونه علاقه به یک فناوری نوظهور می‌تواند علیه افرادی که آگاهی کافی ندارند، استفاده شود. به‌عنوان مثال، کلاهبرداران در پست‌های خود اشاره می‌کردند که هوش مصنوعی بارد یک سرویس یا برنامه پولی است و کاربران باید آن را دانلود کنند، درحالی که این هوش مصنوعی به صورت رایگان از طریق bard.google.com دردسترس است.

گوگل در حال حاضر تمام تلاشش را می‌کند تا تمامی دامنه‌های اینترنتی که چنین تبلیغات منفی را رواج می‌دهند، حذف کند.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.