چین مدعی ساخت سریع‌ترین شبکه اینترنت جهان شد: ۱٫۲ ترابیت بر ثانیه!

کمیته رکن چهارم – به گفته هواوی، این شبکه می‌تواند داده‌هایی به اندازه ۱۵۰ فیلم با کیفیت بالا را تنها در یک ثانیه منتقل کند.

هواوی به همراه شرکت مخابراتی چاینا موبایل (China Mobile)، شبکه اینترنتی جدیدی به طول ۳۰۰۰ کیلومتر ایجاد کرده‌اند که پکن را به جنوب چین متصل می‌کند و از آن به‌عنوان یک پیشرفت بزرگ یاد شده است. براساس گزارش بلومبرگ، چین مدعی شده که این شبکه اینترنتی سریع‌ترین اینترنت جهان را با سرعت ۱٫۲ ترابیت بر ثانیه فراهم می‌کند.

این دو شرکت چینی با همکاری «دانشگاه چینهوا» و شرکت ارائه‌دهنده خدمات تحقیقاتی Cernet.com همکاری کرده‌اند تا اولین شبکه اینترنتی «پایدار و قابل اعتماد» جهان با پهنای باند ۱٫۲ ترابیت در ثانیه را ایجاد کنند که سرعت آن چندین برابر از شبکه‌های معمولی سراسر جهان بیشتر است.

این شبکه که شامل بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر کابل‌کشی فیبر نوری می‌شود، ظاهراً در ماه جولای فعال شده و پس از پشت‌سرگذاشتن موفق تمام آزمایش‌های عملیاتی خود، روز دوشنبه به‌طور رسمی راه‌اندازی شده است. همچنین از این پروژه به‌عنوان بخشی از برنامه زیرساخت فناوری اینترنت آینده چین (FITI) یاد شده که از ۱۰ سال گذشته درحال توسعه است.

«وانگ لی»، معاون فناوری هواوی، گفته است که این شبکه «می‌تواند داده‌هایی به اندازه ۱۵۰ فیلم با کیفیت بالا را تنها در یک ثانیه منتقل کند.»

«شی جین‌پینگ»، رئیس دانشگاه چینهوا، از این پیشرفت به‌عنوان پروژه‌ای یاد کرده که برای اولین‌بار کاملاً توسط فناوری‌های داخلی ساخته شده و در بیانیه خود به‌طور خاص به هواوی اعتبار داده است. غول چینی با وجود اینکه در لیست تحریم صادرات ایالات‌متحده قرار گرفته است، تابستان امسال از گوشی ۵G هواوی میت ۶۰ پرو رونمایی کرد که با کمک فناوری‌های داخلی از شبکه ۵G بهره می‌برد.

نوکیا به‌عنوان رقیب جهانی هواوی نیز در ماه فوریه اعلام کرده بود که با کمک شبکه نوری مستقر در اروپای خود، در یک شبکه ۱۱۸ کیلومتری به سرعت ۱٫۲ ترابیت بر ثانیه دست یافته است.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.