۸ کاری که در ویندوز ۱۱ نباید انجام دهید!

کمیته رکن چهارم –  در مورد ویندوز ۱۱ بهتر است به بخش‌های خاصی در این سیستم عامل لمس اصلاً دست نزده و در کارشان دخالت نکنید.

ویندوز ۱۱ به خاطر قابلیت‌های پرشمار شخصی‌سازی‌اش معروف است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در بسیاری از بخش‌های سیستم عامل تغییرات دلخواه خود را ایجاد کنند. در مورد این نسخه از ویندوز بهتر است به بخش‌های خاصی در این سیستم عامل لمس اصلاً دست نزده و در کارشان دخالت نکنید.

  •  مایکروسافت دیفندر از رایانه شما در برابر تهدیدات محافظت می‌کند، هرگز آن را غیرفعال نکنید. مایکروسافت دیفندر (Microsoft Defender) که قبلاً با نام ویندوز دیفندر شناخته می‌شد، برنامه آنتی ویروس پیش فرض رایانه ویندوزی شما است که از آن در برابر تهدیدات مختلف از جمله ویروس‌ها، بدافزارها، جاسوس افزارها و حملات فیشینگ محافظت می‌کند. این برنامه رایگان از رایانه شخصی شما در برابر بسیاری از تهدیدات آنلاین و آفلاین محافظت کرده و یکی از ابزارهای کاربردی ویندوز ۱۱ محسوب می‌شود.
  • نرم افزارها را از منابع نامعتبر دانلود نکنید. مهم نیست نرم افزار آنتی ویروسی که در رایانه شخصی خود استفاده می‌کنید چقدر پیشرفته است، شما باید جانب احتیاط را رعایت کرده و هرگز نرم افزارها را از منابع نامعتبر دانلود نکنید.
  • به‌روز رسانی‌های ویندوز مهم هستند، هرگز آن‌ها را از دست ندهید. اجتناب کردن از نصب به‌روز رسانی‌های امنیتی ماهانه یا تأخیر در این کار می‌تواند رایانه شما را در معرض خطرات جدی قرار دهد.
  • از رمزهای عبور ضعیف استفاده نکنید. این روزها روش‌های احراز هویت بیومتریک مانند اسکنر اثر انگشت و تشخیص چهره در بسیاری از دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانیم بدون نیاز به تایپ کردن رمز عبور به حساب‌ها و سرویس‌های آنلاین وارد شویم. اما این ویژگی هنوز به بلوغ کامل نرسیده و فعلاً مجبوریم از رمز عبور در همه جا استفاده می‌کنیم تا حساب‌های آنلاین و آفلاین خود را ایمن نگه داریم. اگر از ویندوز ۱۱ یا هر سیستم عامل دیگری برای این موضوع استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که یک رمز عبور قوی انتخاب کنید.
  • هرگز از وای-فای عمومی بدون VPN استفاده نکنید. اتصال به شبکه‌های وای-فای عمومی می‌تواند مخاطرات امنیتی جدی را نیز به دنبال داشته باشد. با این حال، می‌توانید با استفاده از یک سرویس VPN مطمئن خطرات را تا حد زیادی کاهش دهید.
  • نرم افزارهای قدیمی می‌توانند برای شما مشکل ایجاد کنند، سعی کنید از آن‌ها دوری کنید.
  • کنترل حساب کاربری (User Account Control) را غیرفعال نکنید، مگر اینکه کاربر حرفه‌ای باشید. کنترل حساب کاربری (UAC) یک ویژگی امنیتی در ویندوز ۱۱ است. این ویژگی به طور پیش‌فرض فعال بوده و رایانه شما را از خطراتی که ممکن است هنگام ایجاد تغییراتی خاص در آن ایجاد شود، ایمن نگه می‌دارد.
  • از نصب برنامه‌های متعدد روی کامپیوتر خودداری کنید. تمام برنامه‌هایی را که دیگر برای شما ضروری نیستند حذف کنید. با حذف این برنامه‌ها، علاوه بر اینکه از خطرات امنیتی احتمالی دور خواهید بود، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی و سایر منابع سیستم را آزاد کرده و عملکرد کلی رایانه‌های شخصی خود را بهبود بخشید.

منبع: پایگاه اینترنتی پلیس فتا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.