هواوی یک لپتاپ با پردازنده اختصاصی خود معرفی کرد

کمیته رکن چهارم – هواوی لپ‌تاپ ۱۴ اینچی Qingyun L540 را با تراشه سفارشی Kirin 9006C برای بازار چین معرفی کرد.

کامپیوترهای سری Qingyun هواوی به‌طور انحصاری به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی چین فروخته می‌شوند.

اولین لپ تاپ هواوی از سری Qingyun سال ۲۰۲۱ و با نام Qingyun L410 معرفی شد. این محصول به تراشه‌ی مبتنی‌بر معماری ARM موسوم‌ به Kirin 990 مجهز شده بود و پایان همان سال نیز شاهد رونمایی از لپ‌تاپ Qingyun L420 با پردازنده‌ی Kirin 9006C بدویم.

هواوی اکنون سومین نسل لپ‌تاپ‌ مبتنی‌بر ARM خود را با نام Qingyun L540 رونمایی کرده است که مثل مدل قبلی این دستگاه از تراشه‌ی Kirin 9006C بهره می‌برد.

سومین لپ‌تاپ مبتنی‌بر ARM هواوی مثل نسل قبلی این محصول از نمایشگر ۱۴ اینچی بهره می‌برد. این دستگاه بدنه‌ای فلزی دارد و ضخامتش ۱۵٫۹ میلی‌متر است. وزن لپ‌تاپ جدید این شرکت نیز به ۱٫۴۵ کیلوگرم می‌رسد.

Qingyun L540 به پنل IPS LCD با وضوح ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده است و از ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که اشاره شد، قلب تپنده‌ی Qingyun L540، پردازنده‌ی Kirin 9006C است. درحال‌حاضر جزئیات دقیقی در مورد این سیستم-روی-چیپ ارائه نشده و فقط می‌دانیم با فرایند ۵ نانومتری ساخته شده و سی پی یو آن با فرکانس ۳٫۱۳ گیگاهرتز کار می‌کند.

طبق اطلاعات سایت هواوی، لپ‌تاپ Qingyun L540 را با دو سیستم‌عامل عرضه می‌کند که یکی از آن‌ها Kirin OS و دیگری Unity OS نام دارد. این لپ‌تاپ با استاندارد نظامی MIL-STD-810G به‌فروش می‌رسد و بدین‌ترتیب دوام بسیار بالایی در شرایط سخت دارد.

از دیگر ویژگی‌های لپ‌تاپ Qingyun L540 هواوی می‌توان به درگاه USB-A، دو پورت USB-C، درگاه HDMI، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و پورت شبکه‌‌‌ی mini RJ45 اشاره کرد. این محصول به باتری ۵۶ وات ساعتی مجهز شده است و از شارژ ۶۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

هواوی Qingyun L540 در سه پیکربندی روانه‌ی بازار می‌شود. قیمت لپ تاپ مذکور براساس کانفیگ به‌ شرح زیر است:

  • نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت ۸۴۵ دلار
  •  نسخه ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت ۹۱۵ دلار
  •  نسخه ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۶ گیگابایت ۹۸۵ دلار

باید دید قیمت پردازنده سفارشی هواوی برای این شرکت چقدر تمام می‌شود و نسبت‌ به استفاده از تراشه‌های دیگر مثل اسنپدراگون چقدر برای این شرکت صرفه اقتصادی دارد.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.