بخش سلامت بزرگترین هدف حملات سرقت اطلاعات

کمیته رکن چهارم – تعداد بالای نشت داده که در سال ۲۰۱۵ بخش سلامت را تحت تاثیر قرار داده است زنگ خطری برای این بخش می باشد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،با توجه به گزارشی که اخیرا منتشر شده است، رخدادهای امنیتی بخش سلامت بیش از سه برابر میانگین حملات سایر صنایع است.
آزمایشگاه امنیتی Raytheon|Websense اعلام کرد که بخش سلامت با توجه به آنکه دارای رکوردهای الکتریکی سلامت با داده های حساس است، ۳۴۰ درصد حوادث و حملات امنیتی را بیش از سایر صنایع تجربه کرده است.
بنا به گزارش، اطلاعات بیماران در بازار سیاه ۱۰ برابر سایر اطلاعات با ارزش تر است و در نتیجه بخش سلامت برای مجرمان سایبری جذاب تر می باشد.
با توجه به داده های بدست آمده از رخدادهای خاص مشخص شد که یک حمله از هر ۶۰۰ حمله در بخش سلامت شامل بدافزار پیشرفته بوده است. هم چنین به دلیل فقدان هشدارهای امنیتی موثر برای کارمندان این بخش، ۷۴ درصد بیشتر در معرض حملات سرقت هویت قرار گرفته است. این بخش نیز ۴٫۵ برابر بیشتر در معرض حملات بدافزار Cryptowall و سه برابر بیشتر تحت تاثیر بدافزار Dyre قرار گرفته است.
امسال نشت های سطح بالای بیشماری از داده های پزشکی حساس به وقوع پیوست. در این ماه بیش از ۱۰ میلیون رکورد در نشت داده بخش سلامت Excellus BlueCross BlueShield افشاء شد.
تعداد بالای نشت داده که در سال ۲۰۱۵ بخش سلامت را تحت تاثیر قرار داده است زنگ خطری برای این بخش می باشد.
در حال حاضر بخش سلامت باید هشدارهای بخش رگولاتوری در خصوص بهترین روش عملیاتی و چارچوب امنیتی مربوط به حفاظت از داده ها را جدی بگیرد و از آنجا که نوع تهدیدات به طور قابل توجهی تغییر کرده است، مباحث امنیتی و پیاده سازی آن باید در اولویت قرار بگیرد.

منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.