کاربران وفادار به ویندوز ۱۰ برای دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی باید پول پرداخت کنند

کمیته رکن چهارم –  در آپدیت پایان پشتیبانی مایکروسافت برای ویندوز ۱۰، اعلام امکان استفاده از آبونمان ESU در پایین صفحه قرار دارد. این سند بیشتر طول خود را صرف ترغیب کاربران به ارتقا از ویندوز ۱۰ به ۱۱ کرده است، حتی اگر این کار به معنای خرید کامپیوتر شخصی جدیدی باشد که از نسخه جدید ویندوز پشتیبانی کند.

ویندوز ۱۰ به پایان راه خود رسیده است و مایکروسافت در اکتبر ۲۰۲۵ به پشتیبانی از این سیستم عامل پایان می‌دهد تا مشتریانش را به سمت استفاده از ویندوز ۱۱ سوق دهد. البته از سال ۲۰۲۱ روشن بود که پشتیبانی از ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد، اما اطلاعیه جدید این شرکت جزئیات جدیدی در مورد این فرایند گذار ذکر کرده است.

مانند هر نسخه جدید ویندوز، همه امکان استفاده از ویندوز ۱۱ را ندارند. برخی از کامپیوترهای شخصی با الزامات سخت‌افزاری ویندوز ۱۱ همخوانی ندارند، بنابراین مایکروسافت راه حلی برای آنها ارائه داده است: برای ادامه استفاده از ویندوز ۱۰ پول بیشتری بپردازید.

مشخصاٌ مایکروسافت برای آنچه که تمدید به‌روزرسانی‌های امنیتی (ESU) برای ویندوز ۱۰ می‌نامد هزینه اشتراک سالانه دریافت می‌کند. آنگونه که در پستی در وب‌سایت مایکروسافت توضیح داده شده است، این به‌روزرسانی‌های مداوم آسیب‌پذیری‌های اصلی ویندوز ۱۰ را برطرف می‌کنند اما قابلیت‌ها، تغییرات طراحی یا پشتیبانی فنی جدید اضافه نخواهند کرد.

در تمدیدهای پایان‌عمری قبلی نسخه‌های قبلی ویندوز، گزینه ESU فقط برای مشتریان سازمانی قابل دسترسی بود، اما تا این بار این شرکت سخاوتمندانه این امکان را برای کاربران عادی نیز فراهم آورده است. به روزرسانی‌های ESU به مدت سه سال در دسترس خواهد بود.

به‌روزرسانی‌های امنیتی تمدیدشده ویندوز ۱۰ هزینه اشتراک سالانه خواهند داشت

۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ تاریخ رسمی است که مایکروسافت برای پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ تعیین کرده است. این مدت کمی بیش از ۱۰ سال پس از اولین عرضه این سیستم عامل در سال ۲۰۱۵ است. در عین حال، ویندوز ۱۰ همچنان محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به جانشین خود دارد. تقریباً ۶۸٪ از کاربران ویندوز از نسخه ۱۰ و کمتر از ۲۷٪ از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند.

در آپدیت پایان پشتیبانی مایکروسافت برای ویندوز ۱۰، اعلام امکان استفاده از آبونمان ESU در پایین صفحه قرار دارد. این سند بیشتر طول خود را صرف ترغیب کاربران به ارتقا از ویندوز ۱۰ به ۱۱ کرده است، حتی اگر این کار به معنای خرید کامپیوتر شخصی جدیدی باشد که از نسخه جدید ویندوز پشتیبانی کند.

واضح است که بیش از دو سال پس از انتشار ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۱، بسیاری از کاربران هنوز در مورد رو آوردن به این نسخه تردید دارند و چند دلیل برای این تردید وجود دارد. اول اینکه، کامپیوتر فعلی آنها ممکن است سخت‌افزاری لازم برای پشتیبانی از آن را نداشته باشد. دوم، نسخه‌های جدید ویندوز همیشه به کندی مورد استقبال قرار گرفته‌اند، بنابراین افرادی که عاشق ویندوز ۱۰ هستند ممکن است نگران باشند که نسبت به ۱۱ احساس مشابه با آن نداشته باشند. در نهایت، تنظیمات ویندوز ۱۱ پس از نصب آن باید تغییراتی شود تا برخی از موارد تبلیغات و نفخ‌افزارهای آزاردهنده حذف شوند. فارغ از دلیل کاربران، مایکروسافت به وضوح می‌خواهد پس از پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰، این نسخه قدیمی کمترین جذابیت را برای کاربران داشته باشد.

منبع : ایتنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.