تا از بینگ استفاده نکنید، مایکروسافت دست از سر شما برنمی‌دارد

کمیته رکن چهارم – پیام‌های مایکروسافت در مرورگر اج، کاربرانی را که از موتور جست‌وجوی گوگل استفاده می‌کنند به استفاده از بینگ فرامی‌خواند.


مایکروسافت با پاپ‌آپ‌های مختلف گاه‌وبی‌گاه، کاربران ویندوز را به استفاده از محصولات دیگر خود، مانند بینگ، تشویق می‌کند.

در حالی که ویندوز و آفیس در دسته‌بندی خودشان پیشرو‌ هستند، بینگ از نظر تعداد کاربر فاصله‌ی زیادی با موتور جست‌وجوی گوگل دارد و حتی اضافه‌کردن هوش مصنوعی نیز نتوانسته است به موتور جست‌وجوی مایکروسافت کمک کند تا از این فاصله بکاهد.

مایکروسافت در تلاش مداوم برای جذب کاربران بیشتر به بینگ، این محصول را به‌صورت مداوم جلوی چشم کاربران ویندوز می‌آورد که به اتفاق آزار‌دهنده‌ای برای مردم تبدیل شده است.

برد سمز، توسعه‌دهنده‌ی Stardock، در پست ایکس خود گزارش داده است که ردموندی‌ها در حال حاضر پاپ‌آپی را به کاربران مرورگر اج که گوگل را به عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض خود تنظیم کرده‌اند، نشان می‌دهند.

پاپ‌آپ مایکروسافت به کاربران گوگل توصیه می‌کند که به بینگ منتقل شوند، اما بیشتر آن‌ها هیچ تمایلی ندارند که به‌جای محبوب‌ترین موتور جست‌وجوی جهان، از محصول جدید مایکروسافت استفاده کنند.

این اولین باری نیست که مایکروسافت با کمپین‌های بازاریابی نادرست، کاربرانش را اذیت می‌کند. این شرکت به انواع روش‌ها، کاربران ویندوز را به استفاده از مرورگر و موتور جست‌وجوی خود که هر دو سهم بازار بسیار کمی دارند، ترغیب می‌کند.

پیش از این نیز مایکروسافت متهم شده بود که تنظیمات پیش‌فرض ویندوز را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد که آیکون مرورگر اج در دسکتاپ قرار بگیرد، حتی زمانی که به‌صورت دستی حذف می‌شود.

مایکروسافت به سختی تلاش کرده است تا قابلیت‌های بینگ را با اضافه کردن ویژگی‌های مختلف هوش مصنوعی بهبود بخشد.

مایکروسافت ماه گذشته ویژگی جدید کپشن هوش مصنوعی (AI Captions) را معرفی کرد که به کاربران کمک می‌کند تا خلاصه‌ای از محتوای نتایج جست‌وجوی خود را به‌راحتی بخوانند. چند روز قبل از معرفی AI Captions، مایکروسافت Bing Chat و سایر محصولات هوش مصنوعی خود را تحت عنوان Copilot تغییر نام داده بود.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.