برای آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ در بهمن‌ماه آماده شوید

کمیته رکن چهارم – ویندوز ۱۱ بهمن امسال تعدادی ویژگی جدید و کاربردی دریافت می‌کند.

سال ۲۰۲۳ رو به پایان است و مایکروسافت می‌خواهد که ۲۰۲۴ را به سالی هیجان‌انگیز برای دارندگان کامپیوترهای شخصی تبدیل کند. مایکروسافت در حال کار روی ویژگی‌های مختلف برای سیستم‌عامل خود است که برخی از آن‌ها به‌زودی در دسترس قرار خواهند گرفت.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که یک به‌روز‌رسانی با ویژگی‌های مهم و جالب برای ویندوز ۱۱ با عنوان Moment 5 در فوریه‌ی ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند) در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های زیادی در Moment 5 وجود دارد. یک ویژگی جالب این است که ویندوز ۱۱ به شما امکان می‌دهد از یک قلم دیجیتال برای نوشتن در فیلد متن سیستم‌عامل استفاده کنید.

همچنین کادر جست‌وجوی ویندوز به افزونه‌های متفرقه اجازه می‌دهد که موتور جست‌وجوی پیش‌فرض را تغییر دهند و تعداد بیشتری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض ویندوز ۱۱ را می‌توان حذف کرد.

در این به‌روز‌رسانی، قابلیت Nearby Share از نام انتخاب‌شده برای کامپیوتر استفاده می‌کند تا دستگاهی که می‌خواهید فایل‌ها را به آن ارسال کنید، آسان‌تر پیدا کنید. از طرفی دیگر، Copilot را می‌توان جدا کرد و در بخش‌های مختلف صفحه حرکت داد.

پیش‌تر اخباری درباره‌ی بهتر کردن صفحه‌ی ویجت ویندوز ۱۱ شنیده شده بود و Moment 5 اطلاعات بیشتری در مورد نحوه‌ی انجام آن فاش کرده است. همچون بخش جست‌وجوی ویندوز، پنل ویجت‌ها به افزونه‌ها اجازه می‌دهد منابع خبری متفرقه را بارگیری کنند. اگر به دیدن اخبار تمایل ندارید، می‌توانید از پنل، محتوای آن را کاملاً غیرفعال کنید.

Moment 5 در بخش‌های دیگر نیز متحول خواهد شد. سرویس دسترسی صوتی ویندوز ۱۱ از زبان‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند و روی حالت چندمانیتوره نیز فعال می‌شود. به‌روزرسانی جدید همچنین میانبرهای صوتی را اضافه می‌کند تا بتوانید راحت‌تر و تنها با یک میکروفون، دستورات را اجرا کنید.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.