سیستم‌عامل هارمونی هواوی جایگاه iOS اپل را تصاحب می‌کند

کمیته رکن چهارم – با بازگشت هواوی به بازار گوشی‌های ۵G، احتمالاً سیستم‌عامل هارمونی در چین بر iOS غلبه خواهد کرد.

شرکت سازنده‌ی انواع گوشی هواوی که به دنبال تحریم‌های ایالات متحده از فعالیت در بازار گوشی‌های ۵G بازمانده بود، با معرفی پردازنده‌ی Kirin 9000s و سری میت ۶۰ توانست تا حدی حضور خود را در بازار کشور چین تثبیت کند.

پیش‌بینی می‌شود که سیستم‌عامل هارمونی هواوی بتواند امسال بر دومین سیستم‌عامل بزرگ چین یعنی iOS غلبه کند.

عرضه‌ی میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو چنان شور و شوقی را در مصرف‌کنندگان چینی برانگیخت که موجب مشکلاتی در عرضه‌ی گوشی‌های نام‌برده برای هواوی شد، زیرا هواوی با کمبود‌هایی در زمینه‌ی پردازنده مواجه است و افزایش تولید به منظور پاسخگویی به تقاضای خریداران باعث وخیم‌تر شدن اوضاع شرکت مستقر در شنژن می‌شود. به نظر می‌رسد هواوی با افزایش تولید پردازنده‌ی Kirin 9000s این مشکل را تا حدودی رفع کرده است.

علاوه‌بر موارد گفته شده، تولید‌کننده‌ی انواع لپ تاپ هواوی قصد دارد با رونمایی از HarmonyOS Next، به پشتیبانی از برنامه‌هایی که بر پایه‌ی اندروید توسعه داده شده‌اند پایان دهد. انتظار می‌رود هواوی نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل مورد بحث را در سه‌ ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

هواوی اکنون به منظور اختصاصی‌سازی برخی برنامه‌‌ها برای سیستم‌عامل خود، مشغول مذاکره با شرکت‌های بومی چین است. شرکت‌های چندملیتی نظیر مک‌دونالد نیز برای ساخت اپلیکیشن اخصاصی با هواوی به توافق رسیده‌اند.

مقامات هواوی ضمن اعلام اینکه بیش از ۲٫۲ میلیون توسعه‌دهنده مشغول توسعه‌ی برنامه‌های مختلفی برای HarmonyOS هستند، بیان کردند که درحال‌حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون دستگاه به سیستم‌عامل یادشده مجهز شده‌اند.

هواوی از سال ۲۰۱۹ و در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده، مشغول توسعه و گسترش HarmonyOS بوده است.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.