هوش مصنوعی کوپایلت به فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ می‌آید؟

کمیته رکن چهارم – ظاهراً مایکروسافت برنامه‌های زیادی برای استفاده از دستیار هوش مصنوعی کوپایلت در محصولات خود و به‌خصوص ویندوز ۱۱ دارد.

بیلد پیش‌نمایش ۲۶۰۲۰ ویندوز ۱۱ در کانال Canary، اولین نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل در سال جدید محسوب می‌شود، اما برخلاف اکثر بیلدهای این کانال ویژگی‌های جالبی ارائه می‌دهد.

هیجان‌انگیزترین بخش بیلد ۲۶۰۲۰ به قابلیتی اشاره دارد که امکان استفاده از دستیار هوش مصنوعی کوپایلت (Copilot) را در فایل اکسپلورر فراهم می‌کند.

کوپایلت، پاسخ مایکروسافت به ChatGPT محسوب می‌شود و درحال حاضر به بسیاری از محصولات و خدمات این شرکت ازجمله ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ اضافه شده است.

یکی از کاربران ویندوز با نام کاربری PhantomOcean3 در ایکس (توییتر سابق) پس‌از بررسی بیلد ۲۶۰۲۰ ویندوز ۱۱ در کانال Canary و همچنین بیلد ۲۳۶۱۲ توسعه‌دهندگان، پیش‌بینی می‌کند مایکروسافت درحال افزودن کوپایلت به منوی زمینه‌ی فایل‌ اکسپلورر است.

کد مربوط به شناسه‌ی ویژگی‌ مورد اشاره در جدیدترین نسخه‌ی Canary ویندوز ۱۱ با عنوان زیر مشخص شده است:

CopilotFEContextMenu: 45647150

ظاهراً متغیر کد بالا در نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ برای گزینه‌ی Send This File to Copilot یا Send To Copilot درنظر گرفته شده است که به منوی زمینه‌ی فایل اکسپلورر این سیستم‌عامل اضافه خواهد شد.

هنگامی‌که فایلی را به کوپایلت ارسال کنید، دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند پس‌از تجزیه‌وتحلیل، خلاصه‌ای از آن ارائه دهد.

کوپایلت درحال حاضر ازطریق نوار وظیفه‌ی ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ دردسترس کاربران است اما عملکرد نسبتاً محدودی دارد. مایکروسافت اخیراً کوپایلت را برای ویندوز ۱۰ نیز منتشر کرد و به‌نظر می‌رسد برنامه‌های زیادی برای این دستیار هوش مصنوعی دارد.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.