مرورگر اج ۱۲۷ میلیون حمله فیشینگ را خنثی کرد

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت آمارهای بسیار جالبی درمورد استفاده از مرورگر اج به‌اشتراک گذاشته است.

سال ۲۰۲۳ به پایان رسیده و حالا مایکروسافت آمار جالبی درمورد مرورگر وب خود یعنی اج منتشر کرده است. اگرچه اج درحال حاضر به‌عنوان محبوب‌ترین مرورگر وب جهان شناخته نمی‌شود، اما غول فناوری اهل ردموند با افزودن منظم ویژگی‌های جدیدی سعی دارد کاربران بیشتری را به استفاده از آن ترغیب کند.

مایکروسافت با انتشار پست وبلاگی اعلام کرد بیش‌از ۱٫۹ میلیارد کاربر از مزایای کوپایلت (Copilot) در مرورگر اج استفاده کرده‌اند. این خبر نشان از توجه مایکروسافت به ادغام هوش مصنوعی در تجربه‌ی آنلاین کاربران دارد.

سازنده‌ ویندوز همچنین می‌گوید کاربران اج با هوش مصنوعی این مرورگر حدود ۱٫۸ میلیارد تصویر تولید کرده‌اند که نشان از پیشرفت‌ در این زمینه دارد. مایکروسافت به امنیت اج نیز توجه ویژه‌ای نشان داده زیرا این مرورگر فقط در سال ۲۰۲۳ بیش‌از ۱۲۷ میلیون حمله‌ی فیشینگ را دفع کرده و این یعنی به‌طور متوسط هر ثانیه جلوی چهار حمله‌ی فیشینگ را گرفته است.

مایکروسافت می‌گوید کاربران آمریکایی اج به‌طور متوسط ۴۰۰ دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اند و در بازار جهان نیز اج به صرفه‌جویی حدود ۴ میلیارد دلاری در هزینه‌های کاربران کمک کرده است. همچنین گیمرها با استفاده از مرورگر این شرکت ۱۴۸ میلیون امتیاز پاداش دریافت کرده‌اند که برای پرداخت هزینه‌ی ۱۰۰۰ سال اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت کافی است. ما قبلاً در مقاله‌ای مجزا آموزش راه‌اندازی و استفاده از گیم پس را توضیح داده‌ایم که درصورت تمایل می‌توانید آن را مطالعه کنید.

در مجموع مایکروسافت می‌گوید ۲۰۲۳ برای اج سال بسیار خوبی بود زیرا ویژگی‌های هوش مصنوعی مختلفی به این مرورگر اضافه شد. هنوز نمی‌دانیم در آینده چه قابلیت‌های دیگری دردرسترس کاربران اج قرار خواهد گرفت اما تقریباً مشخص شده که مایکروسافت در سال ۲۰۲۴ تمرکز بیشتری روی ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مرورگرش خواهد داشت.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.