روی آوردن کلاهبرداران به دیپ‌فیک

کمیته رکن چهارم – کلاهبرداران با دیپ‌فیک ۲۵.۶ میلیون دلار از یک شرکت هنگ‌کنگی سرقت کردند.

کلاهبرداران با استفاده از دیپ‌فیک، مدیر مالی یک شرکت بین‌المللی در هنگ‌کنگ را فریب دادند و توانستند ۲۵٫۶ میلیون دلار سرقت کنند. این کلاهبرداران در یک کنفرانس ویدیویی با هویتی جعلی حضور داشتند و تنها مدیر مالی این شرکت شخص واقعی در این جلسه بود. درحال‌حاضر ۶ مظنون به این سرقت دستگیر شده‌اند.

وقتی کلاهبرداران با مدیر مالی شرکت هنگ‌کنگی تماس گرفتند، در ابتدا او مشکوک شد، زیرا در ایمیل از او می‌خواستند تراکنش‌های مخفی انجام دهد. او با مدیر ارشد مالی خود یک تماس ویدیویی برقرار کرد تا این امر را به او اطلاع دهد. طی تماس تصویری، این مدیر با افرادی که او می‌شناخت جلسه گذاشت. اما در واقعیت تمامی افراد حاضر در جلسه با دیپ‌فیک هویت فرد واقعی را جعل کرده بودند.

کلاهبرداران از این کارمند خواستند تا خود را معرفی کند و سپس به‌سرعت به او دستور دادند که ۲۵٫۶ میلیون دلار را با ۱۵ حواله مختلف به پنج حساب بانکی واریز کند. کلاهبرداران پس از این دستور، تماس را قطع و از طریق پیام‌رسان‌ها با او ارتباط برقرار کردند. قربانی نیز درنهایت این وجه را انتقال داد. تنها یک هفته بعد، این فرد واقعیت را کشف کرد.

پلیس هنگ‌کنگ تاکنون شش نفر را در ارتباط با این کلاهبرداری دستگیر کرده است. این افراد هشت کارت شناسایی را به سرقت برده‌اند و در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۴ حساب بانکی و ۹۰ درخواست وام را ثبت کرده‌اند. آن‌ها همچنین حداقل در ۲۰ مورد از دیپ‌فیک برای فریب نرم‌افزار تشخیص چهره استفاده کرده بودند.

استفاده گسترده از دیپ‌فیک یکی از نگرانی‌های عمده در فناوری هوش مصنوعی است. اخیراً «تیلور سویفت»، خواننده مشهور و «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، ازجمله افرادی بودند که هویت آن‌ها با دیپ‌فیک جعل شد.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.