نحوه آپدیت‌شدن گوشی های سامسونگ تغییر می‌کند

کمیته رکن چهارم – تغییرات اندروید احتمالاً سامسونگ را وادار به استفاده از روش به‌روزرسانی یکپارچه خواهد کرد.

اندروید سال‌ها قبل به‌روزرسانی‌های یکپارچه را معرفی کرد اما سامسونگ همچنان سرسختانه از این ویژگی اجتناب کرده است. غول کره‌‌ای تاکنون آپدیت‌های نرم‌افزاری را بدون استفاده از روش مذکور برای گوشی‌ها و تبلت‌هایش ارائه داده، اما امکان دارد در آینده نتواند به‌راحتی این کار را ادامه دهد.

اگر گوشی گوگل پیکسل دارید، با به‌روزرسانی‌های یکپارچه آشنا هستید. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد هنگام دانلود و نصب آپدیت‌های نرم‌افزاری همچنان از دستگاه خود استفاده کند. این‌کار با اجرای پارتیشن فعال درکنار پارتیشن غیرفعال که فرایند به‌روزرسانی را در پس‌زمینه‌ی دستگاه تکمیل می‌کند، انجام می‌شود؛ درنهایت هنگامی‌که زمان راه‌اندازی مجدد گوشی فرا برسد، دستگاه به پارتشین آپدیت‌شده سوییچ می‌کند.

سامسونگ تاکنون از ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های یکپارچه خودداری کرده و همچنان به روش سنتی پایبند بوده است. ابتدا گفته می‌شد اندروید ۱۳ این شرکت را مجبور خواهد کرد از آپدیت یکپارچه استفاده کند اما گوگل استفاده از این راهکار را اجباری نکرد. اکنون بررسی پروژه‌ی منبع‌باز اندروید (AOSP) نشان می‌دهد این روند احتمالاً تغییر خواهد کرد.

سایت ۹to5Google برای اولین‌بار ادعا کرد اندروید خود را برای پایان‌دادن به پشتیبانی از آپدیت‌های غیر A/B آماده می‌کند؛ منظور از A/B، دو پارتیشن مورد استفاده برای به‌روزرسانی یکپارچه است. اگر پشتیبانی از آپدیت‌های غیر A/B روی اندروید پایان یابد، سامسونگ و سایر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌ ازنظر فنی دیگر نمی‌توانند به‌روزرسانی‌های جدید را با روش سنتی ارائه دهند.

سامسونگ عملکرد خوبی در انتشار آپدیت‌های معمولی دارد و شاید راهکاری برای ادامه‌‌دادن این روش پیدا کند. این شرکت می‌تواند روش به‌روزرسانی خاص خود را ایجاد کند یا تغییرات گوگل را نادیده بگیرد.

روش سنتی ارائه‌ی آپدیت‌های نرم‌افزاری اندروید که سامسونگ از آن استفاده می‌کند مزیت‌هایی دارد؛ مثلاً این راهکار فضای ذخیره‌سازی کمتری اشغال می‌کند و فرآیند آپدیت را در زمان کوتاه‌تری انجام می‌دهد. به‌هر حال استفاده از روش مذکور یعنی کاربر باید به صفحه‌ی بارگیری به‌روزرسانی خیره شود تا فرآیند آپدیت به‌پایان برسد.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.