ویندوز ۱۱ به‌لطف وای‌فای ۷ از سرعت دانلود ۲ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند

کمیته رکن چهارم – پشتیبانی از وای‌فای ۷ در آپدیت بعدی وارد ویندوز ۱۱ خواهد شد.

مایکروسافت اعلام کرده است که با بیلد ۲۴H2 که به‌عنوان به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود، پشتیبانی از وای‌فای ۷ را به این سیستم‌عامل اضافه خواهد کرد. دستگاه‌هایی با قابلیت ارتباط وای‌فای ۷ در چند ماه گذشته عرضه شده‌اند، اما نسخه‌ی فعلی ویندوز هنوز از این استاندارد پشتیبانی نمی‌کند.

گواهی استاندارد وای‌فای ۷ در دی‌ماه امسال از سوی اتحادیه‌ی وای‌فای (Wi-Fi Alliance) صادر شد. وای‌فای ۷ سرعت‌ اتصال بالاتر، تأخیر کمتر، پایداری بیشتر و مصرف انرژی پایین‌تری را نسبت‌به ۶E ارائه می‌دهد.

سرعت دانلود در وای‌فای ۷ می‌تواند به دو گیگابیت‌برثانیه برسد که دو برابر سریع‌تر از وای‌فای ۶E است. پهنای باند ۶ گیگاهرتز در وای‌فای ۷ تجربه‌ی بهتری را در پخش ویدیوی آنلاین، استریم بازی و کاربردهای واقعیت مجازی فراهم می‌آورد.

مهمترین ویژگی‌های وای‌فای ۷ عبارتند از:

  • عملکرد لینک چندگانه (MLO) به دستگاه‌ها این امکان را می‌دهد که از چند باند (۲٫۴، ۵ یا ۶ گیگاهرتز) به‌صورت همزمان استفاده کنند تا از ازدحام در شبکه جلوگیری شود و ثبات انتقال داده در شبکه‌های بی‌سیم افزایش یابد.
  • پهنای باند بسیار وسیع ۳۲۰ مگاهرتز در باند ۶ گیگاهرتز، سرعت ارتباط را دو برابر می‌کند و امکان اتصال پایدارتری را برای کاربردهایی که به پهنای باند بالا نیاز دارند فراهم می‌کند.
  • مدولاسیون ۴۰۹۶-QAM باعث افزایش انتقال داده به میزان ۲۰ درصد می‌شود و کیفیت پخش ویدیو، کنفرانس ویدیویی و موارد دیگر را بهبود می‌بخشد.

طبیعتاً وای‌فای ۷ فقط در دستگاه‌هایی که با این فناوری عرضه می‌شوند، دردسترس است. به‌عنوان نمونه، لپ‌ تاپ دل XPS 14 یکی از اولین ‌لپ‌تاپ‌های ویندوزی با پشتیبانی از وای‌فای ۷ است، اما ویندوز نمی‌تواند تا زمان به‌روزرسانی به نسخه‌ی ۲۴H2 از این فناوری استفاده کند.

نسخه‌ی ۲۴H2 ویندوز ۱۱ ویژگی‌های متعددی برپایه‌ی هوش مصنوعی دارد که با واحد پردازش عصبی در پردازنده اینتل Core Ultra یا اسنپدراگون ایکس الیت کار می‌کنند.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.