گوگل فاش کرد: مایکروسافت می‌خواست بینگ را به اپل بفروشد

کمیته رکن چهارم – بر‌اساس اطلاعات فاش‌شده از پرونده‌های دادگاه گوگل، مایکروسافت سال‌ها پیش تلاش کرده بود بینگ را به اپل بفروشد.

سال گذشته گزارش داده شده بود که مایکروسافت و اپل مذاکراتی در مورد خرید بینگ در سال ۲۰۲۰ داشته‌اند. اسنادی که به‌تازگی منتشر شده‌اند، جزئیات بیشتری را در رابطه با این مذاکرات فاش می‌کنند.

اسناد مورد بحث بخشی از پرونده وزارت دادگستری ایالات متحده هستند که ادعا می‌کنند گوگل در حوزه‌ی جست‌وجو وب، شرکتی انحصار‌گرا است و مونوپولی دارد اما گوگل با توجه به این اسناد ادعا می‌کند که رابطه‌ی بین مایکروسافت و اپل (از جمله مذاکرات خرید بینگ) دلیلی بر این است که در حوزه جست‌و‌جو وب واقعاً رقابت وجود دارد.

بر اساس پرونده‌های گوگل، مایکروسافت حداقل در هفت مورد مختلف طی سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ ،‌۲۰۱۸، ۲۰۲۰ از اپل درخواست کرد تا بینگ را به موتور جست‌وجوی پیش‌فرض در سافاری تبدیل کند.

گوگل توضیح می‌دهد: «در هر مورد، اپل نگاهی دقیق به کیفیت نسبی بینگ در مقابل گوگل انداخت و به این نتیجه رسید که گوگل بهترین انتخاب پیش‌فرض برای کاربران سافاری به‌حساب می‌آید؛ این همان رقابت است.»

همچنین گوگل در پرونده عنوان کرده‌ است که مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ طی تماس با اپل از بهبود در کیفیت جست‌و‌جوی بینگ خبر داد. هدف مایکروسافت این بود که «بینگ را به اپل بفروشد یا یک سرمایه‌گذاری مشترک مرتبط با بینگ ایجاد کند.»

در این پرونده نظرات ادی کیو، رئیس واحد خدمات اپل نیز دیده می‌شود: «کیفیت جست‌و‌جوی مایکروسافت اصلاً چشم‌گیر نبود و سطح پایین‌تر بود. بنابراین کیفیت جست‌وجو به خودی خود، خوب نبود. آن‌ها در هیچ سطح قابل قیاس با گوگل یا با آنچه مایکروسافت می‌توانست سرمایه‌گذاری کند، نبوده‌‌اند و کسب‌و‌کار تبلیغاتی آن‌ها و نحوه‌ی کسب درآمدشان نیز خیلی خوب نبود.»

گوگل و اپل شراکتی پرسود دارند که از طریق آن، گوگل میلیاردها دلار می‌پردازد تا موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض در پلتفرم‌های اپل مثل گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک باشد. گزارش‌های متعددی توضیح داده‌اند که درآمد حاصل از معامله با گوگل «دلیلی کلیدی» در به نتیجه نرسیدن مذاکرات اپل برای خرید بینگ بوده‌ است.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.