سیستم‌عامل iOS 18 آیفون چه تغییرات مهمی خواهد داشت؟

کمیته رکن چهارم – iOS 18 در راه است؛ سیستم‌عاملی که احتمالاً تغییرات زیادی تجربه می‌کند تا کار با آیفون جذاب‌تر شود.

iOS 18 هنوز ماه‌ها تا رونمایی فاصله دارد؛ اما درحال‌حاضر شایعات و انتظارات زیادی درباره‌ی این سیستم‌عامل به‌وجود آمده است و حتی برخی آن را بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ iOS قلمداد می‌کنند.

iOS 18 از ویژگی‌های هوش مصنوعی الهام‌گرفته از ChatGPT برای دستیار سیری و بسیاری از اپلیکیشن‌های اصلی بهره خواهد برد.

اپل قصد دارد پشتیبانی از RCS را به اپلیکیشن Messages اضافه کند تا تجربه‌ی پیام‌رسانی بهتری بین گوشی آیفون و موبایل‌های اندرویدی ایجاد شود. در‌ادامه، به برخی از تغییرات مهم احتمالی در iOS 18 نگاهی می‌اندازیم.

هوش مصنوعی و دستیار Siri

مارک گرمن، تحلیلگر و افشاگر نام‌آشنا، می‌گوید iOS 18 از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی برای سیری و تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های اصلی از‌جمله Apple Music و Keynote و Health برخوردار خواهد بود.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، بارها اشاره کرده که این شرکت در حال کار روی هوش مصنوعی مولد است و قصد دارد جزئیات آن را در سال جاری میلادی اعلام کند.

ظاهراً برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 در انحصار سری آیفون ۱۶ خواهند بود؛ گوشی‌هایی که گفته‌ می‌شود برای پردازش‌های هوش مصنوعی به تراشه‌ی A18 یا A18 Pro با هسته‌های بیشتر در واحد NPU مجهز خواهند شد.

پشتیبانی از RCS در آی‌مسیج

خالق مک بوک و آیپد اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ از استاندارد پیام‌رسانی بین‌پلتفرمی RCS در پیام‌رسان پیش‌فرض آیفون پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی احتمالاً با iOS 18 به گوشی‌های اپل راه پیدا می‌کند.

ارسال پیام صوتی، نشانگر خوانده‌شدن پیام، پشتیبانی از ارسال عکس و ویدئوهای باکیفیت‌تر، نمایش عبارت Typing برای طرف مقابل هنگام نوشتن پیام، ارسال پیام بر بستر شبکه‌ی وای‌فای و بهبود چت‌های گروهی ازجمله‌ قابلیت‌های مهمی است که با پشتیبانی از RCS برای کاربران آیفون هنگام چت با کابران گوشی اندرویدی فراهم می‌شود.

قابلیت‌های یادشده همین‌حالا برای کاربران آیفون دردسترس هستند؛ اما به‌شرط آنکه دو نفری که در حال چت هستند، گوشی آیفون داشته باشند. بدین‌صورت پیام‌ها با حباب آبی‌رنگ نمایش داده می‌شوند. هنگامی‌که با کاربر اندرویدی چت کنید، حباب‌ها به رنگ سبز درمی‌آیند.

طراحی جدید در بخش‌های مختلف

شایعات می‌گویند اپل می‌خواهد طراحی iOS 18 را با تغییرات چشمگیری همراه کند. مارک گرمن از قول یکی از مدیران اپل می‌گوید: «iOS 18 جاه‌طلبانه و جذاب با ویژگی‌ها و بازطراحی گسترده خواهد بود.»

درکنار همه‌ی این‌ها، iOS 18 احتمالاً با قابلیت‌های جدیدی در بخش‌های Voice Over و Live Speech و Text Size برای دسترس‌پذیری بهتر همراه خواهد بود. انتظار می‌رود iOS 18 در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان اپل در اواخر خرداد معرفی شود.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.