گوگل رویکرد یادگیری جدیدی برای مدل‌های هوش مصنوعی معرفی کرد

کمیته رکن چهارم – در رویکرد جدید گوگل، مدل‌های پیشرفته «معلم» به مدل‌های هوش مصنوعی «دانش‌آموز» آموزش می‌دهند و دانش خود را به اشتراک می‌گذارند.

گوگل از رویکرد جدیدی برای آموزش هوش مصنوعی رونمایی کرد. این رویکرد که «آموزش اجتماعی» نام دارد، به مدل‌های هوش مصنوعی امکان می‌دهد که از طریق تعاملات مختلف از یکدیگر اطلاعات بیاموزند. به عبارتی، مدل‌های پیشرفته «معلم»، به مدل‌های هوش مصنوعی دیگر که «دانش‌آموز» تلقی می‌شوند، آموزش می‌دهند و دانش خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارند. البته اطلاعات حساس کاربران در این رویکرد برای آموزش استفاده نخواهد شد و به همین خاطر حریم خصوصی حفظ می‌شود.

براساس اطلاعات بلاگ رسمی گوگل، رویکرد آموزشی جدید شامل یک مدل دانش‌آموز است که از چندین مدل معلم یاد می‌گیرد. از طریق چهارچوب یادگیری اجتماعی، مدل‌های معلم می‌توانند بدون به‌اشتراک‌گذاشتن مستقیم داده‌های حساس یا خصوصی، دانش خود را به مدل‌های دانش‌آموز انتقال دهند تا ضمن تسهیل در یادگیری مؤثر، حفاظت از حریم خصوصی تضمین شود.

«آموزش اجتماعی» گوگل شامل هوش مصنوعی معلم و دانش‌آموز است

در این چهارچوب جدید، مدل‌های دانش‌آموز از چندین مدل معلم آموزش می‌بینند که هرکدام در زمینه خاصی مانند تشخیص اسپم، حل مسائل ریاضی یا پاسخ‌دادن به سؤالات مهارت دارند. با استفاده از نمونه‌های برچسب‌گذاری‌شده توسط انسان، مدل‌های معلم می‌توانند بدون نیاز به تبادل داده‌های حساس، به دانش‌آموزان خود آموزش دهند. به‌علاوه، مدل‌های معلم می‌توانند مواد درسی جدید را ترکیب یا دستورالعمل‌هایی را برای کارهای مختلف ایجاد کنند تا روند یادگیری را ارتقا دهند.

آزمایش‌ این رویکرد نشان داده است که دستورالعمل‌های تولیدشده توسط مدل‌های معلم عملکرد مدل‌های دیگر را ارتقا می‌دهند.

برای اطمینان از حریم خصوصی، محققان از معیارهایی مانند Secret Sharer برای تعیین کمیت نشت داده‌ها در طول فرایند یادگیری استفاده کرده‌اند. نتایج آزمایش‌ها حداقل نشت داده‌های خصوصی را نشان‌ داده است.

در روش جدید گوگل که تقلیدی از فرایند یادگیری اجتماعی انسانی است، مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند به‌طور مؤثر دانش خود را با هم به‌ اشتراک بگذارند و عملکرد یکدیگر را بهبود بخشند؛ درعین‌حال حریم خصوصی کاربران نیز حفظ می‌شود.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.