مدیرعامل OpenAI می‌خواهد هوش مصنوعی Sora را به هالیوود ببرد

کمیته رکن چهارم – آیا شغل بازیگران و صنعت سینما در خطر است؟

شرکت OpenAI یکی از مهره‌های اصلی دنیای هوش مصنوعی است که محصولات آن بر حوزه‌های مختلف تأثیر زیادی گذاشته‌اند. این‌بار اما OpenAI و مدیرعامل آن، «سم آلتمن»، به‌دنبال اثرگذاری در هالیوود هستند. به‌نظر می‌رسد که سم آلتمن با قطب سینمای جهان برای استفاده از مدل هوش مصنوعی Sora مذاکره خواهد کرد. شاید اگر این اتفاق به واقعیت بپیوندد، هالیوود برای همیشه تغییر کند.

مدل Sora نوعی مولد است که با دریافت پرامپت از کاربران، ویدیویی اختصاصی و مرتبط با خواسته افراد تولید می‌کند. پیش‌ازاین نیز مدل‌های هوش مصنوعی مولد ویدیو را دیده بودیم؛ اما براساس شواهد، Sora تافته‌ای جدابافته است. خروجی‌های این هوش مصنوعی مولد چنان باکیفیت، طبیعی و جذاب هستند که شاید در برخی مواقع آن‌ها را با فیلم‌های سینمایی اشتباه بگیرید. این مدل هوش مصنوعی هنوز به‌صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته است، اما ظاهراً سم آلتمن قصد دارد آن را وارد صنعت سینما و هالیوود کند.

آیا مدل هوش مصنوعی Sora سکان هالیوود را به‌دست می‌گیرد؟

به‌ نقل از منبع مؤثق، سم آلتمن قصد دارد با بزرگان هالیوود ملاقات کند. این ملاقات احتمالاً طی هفته جاری صورت خواهد گرفت. آلتمن درنظر دارد که در صحبت‌های خود، کارگردان‌های هالیوودی را برای استفاده از Sora متقاعد کند. گفته می‌شود این اولین‌بار نیست که مدیرعامل OpenAI با چنین افرادی ملاقات می‌کند؛ آلتمن پیش‌تر نیز مذاکراتی را انجام داده بود.

با وجود اینکه هنوز Sora در دسترس عموم قرار نگرفته، اما OpenAI به برخی بازیگران و کارگردان‌های هالیوود حق استفاده از این هوش مصنوعی مولد را داده است. این شرکت در همین راستا بیانیه‌ای را منتشر کرده تا شایعات پیرامون همکاری با هالیوود را تأیید کند.

این اتفاقات می‌تواند جذابیت کم‌نظیری برای دنیای هوش مصنوعی داشته باشد؛ اما گمانه‌زنی می‌شود که در راستای استفاده از Sora مخالفت‌هایی صورت گیرد. قبلاً نیز بازیگران و برخی دست‌اندرکاران هالیوودی نیز با اعتصاب خود به استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سینما اعتراض کردند.

فعالان سینما نگران این هستند که هوش مصنوعی به‌زودی جای آن‌ها را بگیرد یا در حالت خوش‌بینانه، درآمد آن‌ها را کاهش دهد. موضوع کپی‌رایت و استفاده از چهره برخی افراد معروف در مدل‌های هوش مصنوعی ازجمله Sora نیز می‌توانند نگران‌کنده باشد. درنهایت حتی درصورت استفاده هالیوود از این فناوری، باید برای به‌کارگیری آن قوانین جدیدی وضع شود.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.