توقف پشتیبانی گوگل از کروم بر روی ویندوز XP و مکینتاش نسخه Mountain Lion

۱کمیته رکن چهارم – شرکت گوگل اعلام کرد که از آوریل ۲۰۱۶، پشتیبانی از کروم بر روی ویندوز XP و ویستا و نسخه های قدیمی مکینتاش از جمله ۱۰٫۶(Snow Leopard)، ۱۰٫۷ (Lion) و ۱۰٫۸ (Mountain Lion) را متوقف خواهد کرد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،شرکت گوگل اعلام کرد که از آوریل ۲۰۱۶، پشتیبانی از کروم بر روی ویندوز XP و ویستا و نسخه های قدیمی مکینتاش از جمله ۱۰٫۶(Snow Leopard)، ۱۰٫۷ (Lion) و ۱۰٫۸ (Mountain Lion) را متوقف خواهد کرد.

مارک پاولیگر، مدیر مهندسی گوگل در وبلاگ این شرکت اظهار داشت: اگر کاربری هم چنان از یکی از این پلت فرم های قدیمی استفاده می کند، توصیه می کنیم تا سیستم خود را در اسرع وقت به نسخه های جدیدتر سیستم عامل ها ارتقاء دهند تا اطمینان حاصل کنند که می توانند آخرین اصلاحیه ها و ویژگی ها کروم را دریافت نمایند.

پاولیگر گفت: از آنجایی که شرکت های مایکروسافت و اپل دیگر از این قبیل پلت فرم ها پشتیبانی نمی کنند، این سیستم عامل ها دارای آسیب پذیری های امنیتی بحرانی اصلاح نشده می باشند و قابلیت بالقوه ای برای آلوده شدن به انواع ویروس ها و بدافزارها را دارند.

شرکت مایکروسافت به طور رسمی پشتیبانی از ویندوز XP را در آوریل ۲۰۱۴متوقف کرد. بنا به گزارشات، علیرغم از رده خارج شده سیستم عامل ویندوز XP اما هم چنان به طور گسترده توسط برخی از شرکت های کوچک و متوسط استفاده می شود. با توجه به گزارش NetMarketShare، در حال حاضر ۱۲ درصد از رایانه های شخصی از سیستم عامل XP استفاده می کنند.

در این میان کاربران اپل بیشتر از نسخه های به روز شده استفاده می کنند و تنها یک درصد از سیستم های اپل از Mac OS X 10.8 و نسخه های پیش از آن استفاده می کنند.

منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.