افزایش پنج برابری بدافزارهای Mac OS X در سال ۲۰۱۵

۱کمیته رکن چهارم – با توجه به تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته است، بدافزارهای Mac OS X در سال ۲۰۱۵ افزایشی پنج برابر داشته اند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،با توجه به تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته است، بدافزارهای Mac OS X در سال ۲۰۱۵ افزایشی پنج برابر داشته اند.

محققان امنیتی دریافتند که تنها در سال ۲۰۱۵ تعداد بدافزارهای Mac OS X نسبت به سال های بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴، پنج برابر رشد داشته است. این تحقیقات بر روی بیش از ۱۴۰۰ نمونه یکتا از منابع مختلف از جمله منابع باز، تحقیقات همانند، لیست سیاه و یافته های مستقل شرکت صورت گرفته است.

در مدت ۱۰ هفته تجزیه و تحلیل آماری محققان دریافتند که اغلب بدافزارهای OS X از ویژگی های سیستم عامل به همراه رایج ترین LaunchDaemons/LaunchAgents، آیتم های لاگین و پلاگین مرورگرها استفاده می کنند.

در گزارش آمده است: اغلب بدافزارها به جای استقرار در سمت کرنل، در سمت کاربر مستقر شده اند و از مکانیزم های ماندگاری برای پشتیبانی از این برنانه ها استفاده می کنند.

این شرکت به مشتریان توصیه می کند تا اطمینان حاصل نمایند که یک برنامه آنتی ویروس بر روی سیستم آن ها نصب شده است و این برنامه نیز به روز شده می باشد.
منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.