اکثر کاربران اینترنت در دنیا سعی در پنهان کردن رد پای دیجیتال خود دارند

در یکی از نظرسنجی های جدید که پیرامون نوع رفتار کاربران اینترنت صورت گرفته، از بین ۷۹۲ شرکت کننده ۸۶ درصد از آنها اعلام کرده اند که از گذشته تا حال، با روش های مختلف به پنهان کردن رد پای دیجیتال خود پرداخته اند و می پردازند.

روش های مورد استفاده شامل استفاده از نرم افزارهای رمزنگار ارتباطی یا حتی استفاده ساده از حالت incognito در مرورگر بوده، و ۱۴ درصد از این افراد هم به استفاده از سرورهای خصوصی برای ناشناس بودن روی آورده اند.
اگر بخواهیم بیشتر بگوییم، ۶۸ این افراد گفته اند که قوانین فعلی در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای آنلاین به اندازه کافی خوب نیستند و پیشنهاد مبنای جدیدی برای قانونگذاری در این زمینه را داده اند. یکی از اجرا کنندگان این نظرسنجی به نیویورک تایمز گفته که دیگر این فقط عده محدودی از هکرها نیستند که از زیر نگاه دولت ها فرار می کنند.
فراتر از ترس کاربران از زیر نظر قرار گرفتن توسط دولت ها، نگرانی آنها بابت آنلاین بودن ریز اطلاعات خصوصی شان نیز مطرح است زیرا امروزه می توان جزئیات داده های مربوط به هر فرد را در اینترنت پیدا کرد. نیمی از افراد در زمینه ذکر شده ابراز نگرانی کرده اند که نسبت به ۳۳٪ در سال ۲۰۰۹ افزایش زیادی را نشان می دهد.
۱۲ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، گزارش آزار و اذیت و حمله های اینترنتی را داده اند و به طور مشخص اکثر افراد می خواهند گزینه ای برای وبگردی به طور ناشناس داشته باشند. یکی از بر پا کنندگان این تحقیق می گوید «مردم به طرز فزاینده ای از این می ترسند که چنین گزینه ای (امکان وبگردی ناشناس) عملا امکان پذیر نباشد.»
منبع : نگهبان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.