کشف ۱۸میلیون بدافزار جدید توسط آزمایشگاه پاندا سکیوریتی

بدافزارکمیته رکن چهارم – در سه ماه دوم ۲۰۱۶، ۱۸ میلیون بدافزار توسط آزمایشگاه پاندا سکیوریتی کشف گردیده است، این یعنی به طور متوسط ۲۰۰٫۰۰۰ تهدید جدید در هر روز .

به گزارش کمیته رکن چهارم،PANDALABS1تصور کنید اطلاعات شخصی شما دزدیده شده و در بازار سیاه به فروش گذاشته شده است. آدرس شما، کد تامین اجتماعی ، سابقه پزشکی و یا شماره حساب بانکی شما. احتمالا سعی میکنید با پرداخت پول (باج) به هکر اطلاعات شخصی خود را باز پس گیرید. البته هکرها این را میدانند و این روش یکی از روشهای کسب درآمد برای هکرهای کلاه سیاه است و از طریق این نوع حملات میلیاردها دلار تا کنون کسب درآمد کرده اند.

در ادامه به ذکر چند مثال عینی می پردازیم.:

– در سال ۲۰۱۵، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا آماری را منتشر کرد که نشان میداد جرائم سایبری ثبت شده در مرکز (IC3) به بیش از ۲۵۰۰ مورد رسیده است. مقدار باج دربافتی هکرها نیز در مجموع بالغ بر ۲۴ میلیون دلار بوده که توسط این قربانیان پرداخت شده بود.

– تعدادی از بازدیدکنندگان وبلاگ پر بازدید perezhilton.com تا کنون با دو حمله malvertisingآلوده شده اند.

– پایگاه داده وب سایت beautifulpeople.com هک شد و اطلاعات خصوصی بیش از ۱٫۱۰۰٫۰۰۰ کاربر این وب سایت در بازار سیاه عرضه شد.

– هک شدن پایگاه داده نرم افزار TeamViewer، اشتباه اکثر کاربران بکار بردن نام کاربری و رمز عبور یکسان برای همه اکانتهای خود از جمله TeamViewer است. در صورت لو رفتن این اطلاعات در هر یک از اکانتهای مورد استفاده، هکر میتواند با وارد کردن آن به سایر اکانتهای کاربر نیز لاگین شود مانند پی پال، حسابهای بانکی دیگر و …

– رسانه های اجتماعی نیز از این حملات در امان نیستند. چندی پیش ۱۱۷ میلیون اکانت کاربران لینکدین شامل ایمیل و رمز عبور ایشان افشا شد. همچنین ۳۲ میلیون نام کاربری و کلمه عبور توییتر برای فروش قرار داده شد بمبلغ ۱۰ بیت کوین تقریبا ۶،۰۰۰ $ دلار؛ مارک زوکربرگ یکی از قربانیان این اتفاق بود. حساب کاربری او توسط چند Joker که خود را Our Mine نامیده بودند هک شده بود. بدلیل استفاده از همان ایمیل و رمز عبور آنها توانسته بودند به اکانت مارک در اینستاگرام و پینترست نیز دست یابند.

– در ماه ژوئن، اداره پلیس کره جنوبی از یک حمله سایبری توسط کره شمالی علیه خود خبر داد. در جریان این حمله ۱۴۰٫۰۰۰ کامپیوتر متعلق به سازمان های دولتی و دفاعی کره جنوبی به بدافزاری آلوده شدند و در مجموع بیش از ۴۲۰۰۰ سند به سرقت رفته بود که ۹۵ درصد آنها اسناد امنیتی – دفاعی بودند، به عنوان مثال برنامه و مشخصات بال هواپیما جنگنده F15 آمریکایی.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.