بدافزار فیس بوک در طی دو روز ۱۰ هزار کاربر را آلوده کرد

کمیته رکن چهارم – محققان امنیتی شرکت کسپرسکی لب، بدافزار جدیدی کشف کرده‌اند که کاربران فیس بوک را هدف قرار می‌دهد. با توجه به این گزارش جدید، در عرض دو روز ۱۰ هزار نفر قربانی این بدافزار شده‌اند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این بدافزار دارای دو مرحله است: در مرحله اول، یک قربانی بی گناه یک پیام از یک دوست فیس بوک خود دریافت می‌کند. زمانی که قربانی برای دیدن آن کامنت کلیک می‌کند، با دانلود یک دسته از بدافزارهای مخرب روبرو می‌شود که یکی از آن‌ها یک افزونه کروم است که به محض لاگین کردن به آن، حساب فیس بوک قربانی لو می‌رود و تحت کنترل مهاجم در می‌آید.
پس از این مرحله، هر چیزی امکان پذیر است از جمله تغییر تنظیمات حریم خصوصی، استخراج داده‌ها و غیره. مرحله بعدی این  است که حال حساب کاربری قربانی شروع به گسترش، لایک و اشتراک گذاری آن پیام موذی می‌کند. این بدافزار خود را در برابر فهرست سیاه وب سایت‌های آنتی ویروس محافظت می‌کند.

facebook-malware-scam
تاکنون برزیل بیشترین حمله را به خود دیده (۳۷ درصد) و بعد از آن کشورهایی مثل لهستان، پرو، کلمبیا، مکزیک، اکوادور، یونان، پرتغال، تونس، ونزوئلا، آلمان و اسرائیل قرار دارند.
دو جنبه از این حمله بسیار مورد توجه قرار گرفت. اول اینکه، به طور بسیار کارآمد و مؤثری پخش ‌شد و در عرض ۴۸ ساعت هزاران کاربر را درگیر کرد. دوم اینکه عکس العمل کاربران و رسانه‌ها نیز به سرعت رخ داد. به همین خاطر توجه محققین به این مسئله جلب گردید و به اقدام فوری و بررسی آن پرداختند.
محققین از کاربران فیس بوک خواسته‌اند برای امن نگه داشتن خود از یک نرم افزار آنتی ویروس استفاده کنند و قبل از باز کردن هر لینک و فایل‌های ضمیمه دقت کافی به خرج دهند؛ حتی اگر از طرف یک دوست باشد.

منبع: betanews

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.